A największym spamerem jest...

A największym spamerem jest...18.06.2009 14:30

Przetestowaliśmy dziesięć najpopularniejszych serwisów z darmowymi kontami e-mailowymi. Sprawdziliśmy ile spamu przysyłają sami operatorzy tych usług. Niechlubnym rekordzistą okazał się portal o2.pl.

Test był prowadzony od stycznia br. Wzięły w nim udział nastepujące serwisy: Wirtualna Polska, Onet, Interia, Gazeta.pl, o2.pl, Poczta.pl, Pino.pl, AOL, Gery oraz Gmail.

Test polegał na zbadaniu ile niechcianych wiadomości reklamowych przysyłają serwisy, na których zostały założone konta. Nie badaliśmy spamu przychodzącego z zewnętrznych źródeł, ponieważ obecnie filtry antyspamowe są na tyle skuteczne, że wystarczy odpowiednia konfiguracja i kilka dni nauki, by praktycznie całkowicie zablokować wszelki spam. O "czystość" poczty wszystkie serwery darmowych kont dbają zresztą z wielką pieczołowitością - trudno im pod tym względem coś zarzucić.

Jeśli komuś nie wystarczą filtry antyspamowe działające bezpośrednio na serwerze kont pocztowych, może dodatkowo zainstalować sobie jakiś program antyspamowy lokalnie na własnym komputerze (o ile oczywiście korzysta ze stacjonarnego klienta poczty). Bardzo dobrym programem jest np. Spamihilator - http://www.spamihilator.com.

Aby test był naprawdę rzetelny, na każdym serwerze założyliśmy 6 oddzielnych skrzynek e-mailowych, podając się za fikcyjne osoby w różnym wieku, pochodzące z różnych miejscowości, mające różne zainteresowania i wykształcenie. Np. jeden z użytkowników to Kamil Kowalski, ur. 1 marca 1993. zamieszkały we Wrocławiu (51-410), wykształcenie: uczeń, zainteresowania: muzyka, komputery. Jako posiadaczkę innej skrzynki testowej podaliśmy Katarzynę Szarotę, ur. 13 kwietnia 1944 r., zamieszkałą w Krakowie (31-553), o wykształceniu podstawowym, emerytkę, a jej zainteresowania zdefiniowaliśmy jako: kuchnia, książki. Chcieliśmy się przekonać, czy ilość spamu zależy w jakimś stopniu od danych podawanych w formularzu podczas zakładania konta. Okazało się, że tak - widać to wyraźnie na załączonej tabeli, w której największe nasilenie spamu na trzech najgorszych pod tym względem serwerach przypada na konta założone na Krzysztofa oraz Joannę. Dlaczego akurat na nich? Ano dlatego, że zdefiniowaliśmy ich daty urodzenia
odpowiednio na 1976 i 1970 rok. Kluczowym kryterium okazał się wiek. To zrozumiałe: masz 33 lub 39 lat, jesteś więc w szczytowym okresie tzw. wieku produkcyjnego, czyli są szanse, że dużo zarabiasz. A skoro tak, to być może masz kasę na jakieś ekstra wydatki. Poza tym w tym właśnie wieku ludzie są najbardziej zainteresowani różnymi inwestycjami, ponieważ są - jak to się mówi - na dorobku.
W przypadku Wirtualnej Polski, Poczty.pl i Pino.pl dane podawane podczas rejestracji nie mają żadnego znaczenia. Na wszystkie skrzynki poprzychodziło dokładnie tyle samo spamu.

Cztery serwisy nie przysłały przez cały okres testowania ani jednej wiadomości ze spamem. Są to: Gmail, Gery, Onet oraz AOL. Duże brawa! Całkiem nieźle wypadła Poczta.pl (zaledwie jedna wiadomość ze spamem), nieco gorzej Pino.pl (5 wiadomości) i Wirtualna Polska (7 wiadomości). Interia, Gazeta.pl i o2.pl to niechlubna czołówka polskich spamerów. O ile jednak Interia i Gazeta.pl zachowują jeszcze granice przyzwoitości (średnio odpowiednio 1. i 17 e-maili reklamowych na każdą skrzynkę), o tyle o2.pl pobił wszelkie rekordy. Ten serwis wysłał w sumie aż 688 wiadomości ze spamem, co dało średnio prawie 115 na każdą skrzynkę.

Źródło artykułu:PC World Komputer
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.