8 najlepszych gier i technologii z GDC 2010

8 najlepszych gier i technologii z GDC 201015.03.2010 16:00
Źródło zdjęć: © IDG.pl

Rewolucyjna platforma do gier OnLive, wzorowany na Wiimote kontroler PlayStation Move dla konsoli Playstation 3, zapowiedzi takich tytułów jak Portal 2, Deus Ex: Human Revolution, Civilization V czy Battlestar Galactica Online - to tylko część nowości przedstawionych podczas Game Developers Conference 2010. Zobacz jakie technologie, gry i rozwiązania będą wielkimi hitami branży rozrywkowej w 2010 roku!

Tegoroczna konferencja Game Developers Conference 201. organizowana przez pionierów wirtualnej rozrywki już za nami. Podczas GDC 2010 zaprezentowano dziesiątki gier oraz technologii, które w najbliższych miesiącach będą determinowały naszą zabawę na konsolach i pecetach. Przedstawiamy 8 najciekawszych naszym zdaniem rozwiązań i tytułów z GDC 2010:

Źródło zdjęć: © (fot. IDG.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. IDG.pl)

1. Portal 2

W momencie odbierania przez Gabe'a Newella, współzałożyciela Valve, nagrody Pioneer Award, na Sali konferencyjnej wyświetlono komunikat _ blue screen _ Windows ze zmienioną treścią. Zamiast klasycznego napisu "Windows" widzowie zobaczyli "GLaDOS" - co było nawiązaniem do zakończenia pierwszej części gry Portal. Treść komunikatu okazała się szyfrem, który rozpracowała społeczność fanów Portal 2 na forum jednej z grup Steam. Wniosek? Studio Valve podczas GDC 201. w dość zabawny sposób dało nam do zrozumienia, że oficjalna prezentacja Portal 2 odbędzie się podczas nadchodzących targów E3.

Źródło zdjęć: © Portal 1 (fot. IDG.pl)
Źródło zdjęć: © Portal 1 (fot. IDG.pl)

Jest na co czekać! Z zebranych dotychczas informacji wynika, że Portal 2 wprowadzi na rynek gier sporo innowacji. Autorzy zapowiadają, że "Portal 2 będzie pełnoprawną grą, w przeciwieństwie do Portalu 1. który był tylko testem". Wiadomo już, że tytuł zaoferuje m.in. kampanię dla dwóch graczy w trybie kooperacji, jeszcze lepszą niż pierwsza część fizykę rozgrywki oraz nowe elementy otoczenia komplikujące zabawę (m.in. sześciany z lustrzaną powierzchnią).
Przypomnijmy, że pierwsza część gry Portal została w branży uznana za jeden z najlepszych tytułów 2007 roku. Rozgrywka w Portal polega na zabawie z urządzeniem tworzącym wejścia i wyjścia z portali na ścianach, przemieszczaniu się przez nie oraz znajomości podstawowych praw fizyki. 2. PlayStation Move dla Playstation 3

Nowy kontroler PlayStation Move dla konsoli Playstation 3 to bez wątpienia jedno z najważniejszych wydarzeń tegorocznego GDC 2010. Sony po raz pierwszy oficjalnie nazwało swój system sterowania gestem, który zamierza wprowadzić jako dodatek do PS3. Wreszcie jednak - firma wytłumaczyła na czym będzie polegać zabawa z nim i zaprezentowała kilka gier, w których będzie go można wykorzystać.

Źródło zdjęć: © Playstation Move (fot. Sony Computer Entertainment)
Źródło zdjęć: © Playstation Move (fot. Sony Computer Entertainment)

PlayStation Move to system kontroli gestem składający się z dwóch urządzeń, które użytkownik trzyma w rękach oraz kamery PlayStation Eye. Sensory ruchu zamontowane w kontrolerach wraz z kamerą śledzą gesty użytkownika i poprzez konsolę przekładają je na zachowanie wirtualnej postaci w grze.

Jeden z kontrolerów posiada wbudowaną gałkę analogową odpowiedzialną za poruszanie się postaci w wirtualnym świecie gry. Oba urządzenia zawierają przyciski, które rozszerzają ich funkcjonalność o klasyczne akcje. PlayStation Move może posłużyć m.in. do wygodnego grania w wirtualnego tenisa, strzelania z łuku czy walki mieczem i tarczą. Urządzenia trzymane w rękach będą łączyć się konsolą za pomocą przekazu Bluetooth. PS3 obsłuży do czterech kontrolerów w jednym momencie.

PlayStation Move będzie można nabyć nie tylko oddzielnie, ale również w pakiecie z PlayStation Eye i jedną grą za mniej niż 10. dolarów lub w ramach nowego zestawu PS3 z kontrolerem i kamerą.
Wśród gier wykorzystujących technologię wymieniono m.in. LittleBigPlanet, EyePet, Sports Champions, Gladiators Duel (tytuł roboczy), SOCOM 4, Tiger Woods 2010, Brunswick Pro Bowling, TV SuperStars, Slider i wiele innych.3. OnLive - start 17 czerwca!

Podczas GDC 201. twórcy OnLive zapowiedzieli, że ich usługa zostanie uruchomiona na świecie już 17 czerwca br.

Źródło zdjęć: © (fot. IDG.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. IDG.pl)

Działanie OnLive polega na tym, że gracz nie musi kupować nośnika z grą i/lub instalować gry na dysku komputera - wszystkie dane są przesyłane do jego systemu strumieniowo z zewnętrznych serwerów. Tym sposobem użytkownik uwalnia się od ograniczeń związanych z konfiguracją sprzętową swojego komputera. Nie trzeba już martwić się o to, czy sprzęt podoła wymaganiom gry - wszelkie operacje związane z jej obsługą (w tym również aktualizacje) odbywać się będą w centrach danych. Dostęp do gier będzie można uzyskać niezależnie od platformy sprzętowej (posiadacze komputerów PC lub Mac będą musieli jedynie zainstalować wtyczkę do przeglądarki internetowej). Gry mogą być też przesyłane prosto do telewizora - w tym wypadku użytkownik będzie potrzebował specjalnej przystawki, OnLive MicroConsole TV.

To wielkie wydarzenie w branży, ponieważ OnLive ma szansę zrewolucjonizować sposób postrzegania platform do gier i zdetronizować Playstation, Xbox czy Wii.

Źródło zdjęć: © Power Gig: Rise of the Six-String (fot. IDG.pl)
Źródło zdjęć: © Power Gig: Rise of the Six-String (fot. IDG.pl)

4. Power Gig: Rise of the Six-String - gra z prawdziwą gitarą

Ciekawą nowinką zaprezentowaną na GDC 2010 jest tytuł Power Gig: Rise of the Six-String studia Seven45. Gra muzyczna ma odróżnić się od znanych serii Guitar Hero czy Rock Band... Kontrolerem. Autorzy postanowili, że plastikowy gadżet z kolorowymi przyciskami zastąpią gitarą elektryczną z sześcioma całkowicie funkcjonalnymi strunami. Choć gra stanie się wówczas bardziej skomplikowana, to znacznie lepiej spełni swoje funkcje edukacyjne. Czy powtórzy wielki sukces swoich odpowiedników? Pozostaje czekać do premiery. 5. Deus Ex: Human Revolution

Deus Ex: Human Revolution była jedną z najbardziej oczekiwanych produkcji zaprezentowanych podczas GDC 2010. Studia Eidos Montreal i Square Enix odpowiedzialne za produkcję gry opublikowały podczas prezentacji pierwszy trailer gry:

Źródło zdjęć: © Deus Ex: Human Revolution (fot. IDG.pl)
Źródło zdjęć: © Deus Ex: Human Revolution (fot. IDG.pl)

Autorzy Deus Ex: Human Revolution zapowiedzieli, że sequel wzorowany jest na świetnej, pierwszej części gry. W rezultacie gracze mają otrzymać połączenie pełnego akcji shootera i klasycznego RPG. Tytuł przeznaczony będzie prawdopodobnie tylko dla jednego gracza. Premiera odbędzie się w tym roku na platformy PS3. Xbox 360 i PC. Więcej informacji ma pojawić się na targach E3.

6. Battlestar Galactica Online

Miłym zaskoczeniem tegorocznych GDC była zapowiedź firmy Bigpoint, która planuje wydać grę sieciową MMORPG opartą na serialu telewizyjnym z gatunku science-fiction - Battlestar Galactica.

Źródło zdjęć: © Battlestar Galactica Online (fot. IDG.pl)
Źródło zdjęć: © Battlestar Galactica Online (fot. IDG.pl)

Battlestar Galactica Online będzie dostępna dla użytkowników z poziomu przeglądarki internetowej. Zostanie ona stworzona przy wykorzystaniu silnika Unity, który zapewni graczom możliwość cieszenia wzroku trójwymiarowym środowiskiem. Gracz będzie miał możliwość wyboru pomiędzy dwoma rasami - ludzi (dowodzonymi przez Admirała Williama Adama) oraz Cylonów (wrogie ludziom cybernetyczne maszyny). W trakcie rozgrywki będzie mógł walczyć w kosmosie, eksplorować oraz wykonywać misje. Premiera jesienią tego roku.7. Civilization V

Oficjalna zapowiedź Civilization V pod koniec lutego br. wciąż powoduje szybsze bicie serca wśród fanów serii. Podczas GDC 201. główny producent gry, Sid Meier, opowiadał o zmianach, które czekają użytkowników.

Źródło zdjęć: © Civilization V (fot. IDG.pl)
Źródło zdjęć: © Civilization V (fot. IDG.pl)

Najważniejsze z nowości przedstawiliśmy już w artykule "Civilization V oficjalnie jesienią 2010 (m.in. wprowadzenie siatki z polami sześciokątnymi. Całkowicie zmienia to styl gry, który dotychczas opierał się na mapie pokrytej kwadratowymi polami, nowy silnik graficzny, jednostki atakujące na dwa pola, odsunięcie bitew od miast...), jeszcze więcej znaleźć można na forum civfanatics - centrali wszystkich fanów serii.

Do tych wszystkich aspektów technicznych Sid Meier dodał kilka koncepcji ogólnych tworzenia piątej części gry. Główna zasada? Zachęcić nowych graczy nie tracąc jednocześnie poparcia ze strony weteranów serii.

Źródło zdjęć: © All Points Bulletin (APB) (fot. IDG.pl)
Źródło zdjęć: © All Points Bulletin (APB) (fot. IDG.pl)

8. All Points Bulletin (APB)

Większość graczy spodziewała się, że Epic Games zaprezentuje podczas GDC 201. takie tytuły jak Gears of War 3 czy Shadow Complex 2. Firma zrobiła jednak niespodziankę i zamiast tego skupiła się na grze All Points Bulletin (APB) przygotowywanej przez Realtime Worlds (autorzy m.in. Crackdown).
Krótkie demo All Points Bulletin (APB) z GDC 2010 wraz z komentarzem producenta poniżej:

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.