6 Polaków w II etapie konkursu Electrolux Design Lab

6 Polaków w II etapie konkursu Electrolux Design Lab05.04.2013 12:47
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Do międzynarodowego konkursu Electrolux Design Lab wpłynęło w tym roku ponad 1700 prac z całego świata

Na stronie konkursu pojawiło się 10. projektów z 29 krajów. Internauci mogą teraz głosować na swoje ulubione pomysły. Najlepsze projekty wybrane przez jury i internautów przejdą do kolejnego etapu. Główną nagrodą w konkursie jest 5000 euro oraz 6-miesięczny, płatny staż w jednym z centrów projektowania Electrolux.

Wśród 170. zgłoszeń do konkursu z całego świata były aż 63 projekty z Polski. Jury wybrało 6, które znalazły się w II etapie razem z 99 innymi, których autorzy pochodzą m.in. z Brazylii, Korei, Hiszpanii, Finlandii, Szwecji, czy Wielkiej Brytanii.

Magdalena Brzozowska ukończyła licencjat na Akademii Sztuk Pięknych Warszawie. Interesuje się szwedzkim wzornictwem. Jej pomysł to przenośny garnek ("Movepot"). Specjalnie zaprojektowany z myślą o młodych ludziach, którym gotowanie kojarzy się z dobrą zabawą i czasem mile spędzonym w gronie najbliższych. Z garnkiem "Movepot" można gotować poza kuchnią. Więcej informacji o projekcie tutaj.

Sylwia Kołodko jest studentką Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Jej pomysł to mały, lekki, kompaktowy odkurzacz ("Stingrey"), który w znacznym stopniu ułatwia sprzątanie. Jest cienki, nie wydaje żadnych dźwięków i odkurzy każdy kąt. Dodatkową zaletą odkurzacza jest wbudowana lampa, której promieniowanie zabija bakterie. Więcej informacji o projekcie tutaj.

Tomasz Siemek studiuje wzornictwo przemysłowe w Gliwickiej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości. Jego pomysł to "O2-Sailor", czyli niezależny, miejski filtr powietrza. Więcej informacji o projekcie tutaj.

Małgorzata Blachnicka studiuje na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Teraz przebywa na wymianie studenckiej w Graz. Na początku studiów interesowało ją projektowanie ubrań, następnie projektowanie mebli. Teraz najwięcej satysfakcji czerpie ze wzornictwa przemysłowego i transportowego. Jej pomysł to „panel okienny”. („Atem”), za pomocą którego z łatwością można wpuścić świeże powietrze do mieszkania. Więcej informacji o projekcie tutaj.

Agata Hoffa jest studentką Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Specjalizuje się we wzornictwie przemysłowym oraz komunikacji wizualnej. Jej pomysł to oddychające meble ("Beathing furniture"), które łączą środowisko zewnętrze z wnętrzem mieszkania, co zapewnia stały dopływ świeżego powietrza. Więcej informacji o projekcie tutaj.

Julia Owczarczak ukończyła licencjat na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. To niepoprawna optymistka z niekonwencjonalnym podejściem do życia. Uwielbia górskie wspinaczki oraz taniec. Jej pomysł to pół-przezroczysta ścianka ("Coat Wall"), która oczyszcza powietrze z miejskich zanieczyszczeń i izoluje pomieszczenie. Inspiracją tego projektu było futro ssaków. Więcej informacji o projekcie tutaj.

Tegoroczna edycja jest podzielona na 5 etapów, co pozwala skupiać się na kolejnych fazach udoskonalania projektu. Autorzy 10. wybranych prac będą teraz dopracowywać swój pomysł. Po czym zostanie on oceniony przez profesjonalistów z Electrolux. Najlepsze projekty wybrane przez jury i internautów przejdą do kolejnego etapu. Termin na złożenie poprawionych projektów mija w środę 1 maja b.r. Do III etapu przejdzie 50 projektów.

Główną nagrodą w konkursie jest półroczny, płatny staż w jednym z centrów projektowania Electrolux oraz 500. euro. Jury przyzna tę nagrodę osobie, która stworzy najbardziej przełomowe i innowacyjne rozwiązanie do domu przyszłości. II miejsce to 3000 euro, a III - 2000 euro. Autor projektu, który zdobędzie najwięcej głosów internautów otrzyma 1000 euro.

Pięć etapów w konkursie:

  1. etap - zgłoszenie do konkursu (opis pomysłu i szkic) - 15.03.13 2. etap - rozwój pomysłu - termin nadsyłania prac upływa 1-go maja
  2. etap - wizualizacja pomysłu - maj
  3. etap - specyfikacja techniczna - czerwiec i lipiec
  4. etap - finał konkursu Electrolux Design Lab - październik
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.