50% ulgi dla niepełnosprawnych i wiele innych od Telekomunikacji Polskiej

50% ulgi dla niepełnosprawnych i wiele innych od Telekomunikacji Polskiej04.11.2009 14:43

Telekomunikacja Polska oferuje osobom niepełnosprawnym szereg udogodnień. Daje im 50 proc. ulgi na abonament telefoniczny oraz specjalne faktury dla niewidomych i niedowidzących. Zapewnia też telefony i sprzęt dostosowany do potrzeb niedosłyszących

- Osoby niepełnosprawne są tak samo ważnymi klientami, jak wszyscy inni. W TP dbamy, by czuły, że firma rozumie i odpowiada na ich specyficzne potrzeby. To nie jest specjalne traktowanie, ale minimum pozwalające im korzystać z nowoczesnych środków komunikacji - uważa Maciej Witucki, prezes TP.

Źródło zdjęć: © Telefony oferowane osobom niepełnosprawnym (fot. TP S.A.)
Źródło zdjęć: © Telefony oferowane osobom niepełnosprawnym (fot. TP S.A.)

TP ma w swojej ofercie pakiet udogodnień dla osób niepełnosprawnych. W większości planów telefonicznych oferuje 50. zniżki na abonament oraz tej samej wysokości rabat na przyłączenie do sieci. Ponadto, osobom trwale niezdolnym do pracy, w trudnej sytuacji ekonomicznej, proponuje plan przyjazny za 18,30 zł z VAT z pakietem 30 minut, pozbawiony opłaty inicjacyjnej i umożliwiający korzystanie z Neostrady TP.

Firma ma też specjalne faktury dla osób z problemami wzroku. Niewidomi mogą otrzymywać rachunki pisane językiem Braile'a. Z kolei dla osób niedowidzących wygodnym rozwiązaniem mogą być faktury w powiększonym formacie A3 lub przesyłane e-mailem, które można powiększyć na komputerze. Te drobne z pozoru rzeczy, niezauważane przez osoby sprawne, mają niebagatelne znaczenie dla osób niewidomych i słabowidzących.

Bardzo ważne są również urządzenia ułatwiające korzystanie z usług. Dla niedosłyszących są to m.in. wzmacniacze dzwonków telefonu, regulatory głośności słuchawki, czy telefony kompatybilne z aparatami słuchowymi. Osoby niedowidzące mogą skorzystać z telefonów z dużymi przyciskami i podświetlanymi ekranami, urządzeń z przyciskami obrazkowymi oraz innymi efektami wizualnymi, a także słownymi zapowiedziami dzwoniącego numeru.

Telekomunikacja Polska prowadzi obecnie działania, które dodatkowo ułatwiają niepełnosprawnym korzystanie z automatów publicznych. W porozumieniu z Polskim Związkiem Niepełnosprawnych pół-kabiny telefoniczne są wyposażane w widoczne, pomarańczowe oznakowania na krawędziach szklanych wiat i tyłach oraz specjalne podłogi. Ułatwiają one zlokalizowanie kabiny osobie niewidomej z laską, nie utrudniając jednocześnie podjazdu do automatu na wózku inwalidzkim. Samo korzystanie z budki to nie wszystko. Osoby niedosłyszące mają pewność, że automaty telefoniczne Telekomunikacji Polskiej wyposażone są w pętlę indukcyjną, specjalny wzmacniacz słuchawkowy, klawiaturę z wyróżnionym przyciskiem oznaczonym cyfrą pięć, wlot karty lub monety oznaczone w sposób umożliwiający identyfikacjęjego położenia, zapowiedzi słowne informacji sygnalizowanych na wyświetlaczu aparatu. czy dźwiękowe potwierdzenie wyboru cyfr z klawiatury.

Źródło zdjęć: © Specjalnie oznaczona budka telefoniczna (fot. TP S.A.)
Źródło zdjęć: © Specjalnie oznaczona budka telefoniczna (fot. TP S.A.)

Pod numerem 11. 888 uruchomiona została również specjalna infolinia dla osób niepełnosprawnych, która umożliwia uzyskanie informacji o numerach telefonów instytucji i organizacji działających na rzecz osób niepełnosprawnych, m.in. fundacje, organizacje pozarządowe, firmy oferujące sprzęt rehabilitacyjny, gabinety rehabilitacyjne, itp.

Telekomunikacja Polska oferuje szereg urządzeń ułatwiających korzystanie z usług telekomunikacyjnych osobom niepełnosprawnym:

Butler S100 - bezprzewodowy wzmacniacz dzwonka telefonicznego, który sygnalizuje połączenia dzwonkiem o głośności do 8. dB oraz migającą czerwoną kontrolką.

ClarityEHA 40 - wzmacniacz do słuchawki telefonicznej, umożliwiający regulację głośności i pasma oraz dodatkowe wzmocnienie dźwięku do 40dB.

MescompMT 50 BB - umożliwia obrazkowe wybieranie numerów poprzez ich przypisanie do zdjęć lub ikon.

Dla osób niepełnosprawnych dostępne są również specjalnie zaprojektowane aparaty telefoniczne: TopcomFidelity1081, MescompBlanka GT, Siemens GigasetE 360 i TopcomButler 920.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.