40 tys. Asusów Nexus 7 sprzedanych w Polsce

40 tys. Asusów Nexus 7 sprzedanych w Polsce20.12.2012 16:45
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Według prognoz IDC na rynek w tym roku trafiło prawie 5 mln więcej tabletów niż zakładano. Do 2016 roku ich sprzedaż wzrośnie aż o 160 mln. Badania firmy DisplaySearch pokazują, że produkcja części do tabletów jest wyższa, aniżeli analogicznych części do mobilnych komputerów.

Firma badawcza DisplaySearch na przełomie września i października po raz pierwszy odnotowała wyższą produkcję paneli do tabletów (18,7 mln), niż do laptopów (16,9 mln). Te przenośne urządzenia mobilne coraz częściej, obok telefonu komórkowego czy laptopa, stanowią niezbędny gadżet elektroniczny.

IDC zweryfikowało właśnie swoje wcześniejsze prognozy, według których w tym roku na rynek miało trafić łącznie 117,1 mln tabletów. Okazuje się, że będzie ich aż 122,3 mln. Coraz więcej konsumentów nie wyobraża sobie rozstania ze swoim tabletem, wielu z nich świadomie dokonuje kolejnych wymian sprzętu na nowszy i bardziej zaawansowany. Przekłada się to na wyniki finansowe. Popyt na tablety rośnie w bardzo dużym tempie i według prognoz IDC do 2016 roku wzrośnie o kolejne 160,4 mln urządzeń wprowadzonych na rynek.

Asus szacuje, że w 2013 roku sprzeda o 50 proc. więcej tabletów niż w 2012, czyli ok. 700-800 tys. sztuk. Dobrym przykładem jest Nexus 7, którego sprzedaż od dnia polskiej premiery do końca roku wyniesie ok. 40 tys. sztuk.

W przyszłym roku na rynku pojawi się wiele urządzeń z Windows 8. Według prognozy Asusa sprzedaż tabletów firmy z najnowszym systemem Microsoft osiągnie pułap 15-20 proc. w 2013 roku. Popyt na takie urządzenia mobilne powoduje obniżenie przez największych producentów cen produktów, które stają się coraz bardziej atrakcyjne dla użytkowników.

Nowy system operacyjny na rynku tabletów stopniowo będzie zdobywał coraz większe grono zwolenników. Analizy IDG wykazują, że udziały Windows 8 w rynku tabletów mają wzrosnąć z niecałych 3 proc. obecnie do 10 proc. już w przeciągu czterech lat. Dzięki nowemu dziecku Microsoftu tablet stał się pełnowartościowym narzędziem biznesowym.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.