4 fakty o suszarce do rąk, o których na pewno nie miałeś pojęcia

4 fakty o suszarce do rąk, o których na pewno nie miałeś pojęcia22.01.2016 12:56
Źródło zdjęć: © materiały partnera | materiał sponsorowany
Artykuł sponsorowany

Właściwa higiena rąk jest tematem często poruszanym w telewizji, prasie medycznej i popularnej. Osuszanie dłoni jest już często traktowane po macoszemu. Tymczasem badania dowodzą, że wilgotny naskórek to znakomita pożywka dla różnych bakterii i drobnoustrojów. Warto więc poświęcić nieco uwagi popularnej suszarce do rąk. Kilka mniej znanych faktów pozwoli spojrzeć na to towarzyszące nam na co dzień urządzenie z zupełnie innej strony.

Źródło zdjęć: © (fot. materiały partnera)
Źródło zdjęć: © (fot. materiały partnera)

Od lat toczy się dyskusja o wyższości papierowych ręczników nad elektrycznymi suszarkami do rąk. Zwolennicy jednych i drugich przerzucają się argumentami i wynikami badań. Wystarczy jednak przyjrzeć się oczywistym faktom, by docenić w naszym codziennym życiu obecność suszarek do rąk. _ Urządzenia te jeszcze do niedawna nie cieszyły się zbyt dobrą opinią. Suszenie trwało w nich długo i nie było zbyt efektywne. Dłonie często pozostawały wilgotne. Poza tym krytykowano je za rzekome roznoszenie bakterii, hałas i duże zużycie prądu. Te obiegowe opinie nie pokrywają się z rzeczywistością, a same suszarki do rąk mają jednak dużo więcej plusów _ – mówi Ryszard Kurek z serwisu ole.pl.

Oto 4 nieznane fakty o suszarkach do rąk.

Czystość na życzenie

Twierdzenie, że suszarka do rąk wydmuchuje bakterie i w ten sposób może wywołać różne infekcje, nie znajduje odzwierciedlenia w najnowszych badaniach. Wręcz przeciwnie. Niezależni eksperci są zdania, że suszarki do rąk na gorące powietrze są higieniczne i godne polecenia. W trakcie suszenia rąk na dłonie dostają się bakterie i drobnoustroje, które i tak znajdują się danym pomieszczeniu i są wdychane przez przebywające w nim osoby się. Suszarka do rąk po prostu je zasysa, ale gorąca temperatura (ok. 250°C), która powstaje w trakcie suszenia, sprawia, że znaczna część z nich ginie. Nowoczesne suszarki korzystają też z systemów filtrowania powietrza, który usuwa 99% obecnych w powietrzu drobnoustrojów.

Dużo bardziej niebezpieczny jest kontakt z bakteriami, które znajdują się na klamkach drzwi, pokrywie i spłuczce od WC, czy armaturze zlewu. Większą uwagę powinno się więc poświęcić zachowaniu i kontroli czystości w łazienkach, niż rozważaniu potencjalnych szkód wynikających z używania suszarki do rąk.

Plus za ekologię

Od początku lat 90-tych coraz większą uwagę zaczynamy zwracać na oddziaływanie na środowisko wykorzystywanych urządzeń. Nie da się ukryć, że w toaletach publicznych suszarki biją na głowę ręczniki papierowe. Odpada czasochłonne napełnianie pojemników, dbanie regularne o opróżnianie koszy na śmieci, a później ich odpowiedni recycling, który też nie jest w 100% ekologiczny. Transport, utylizacja, a także wytworzenie papierowych ręczników to przecież emisja nieobojętnego dla środowiska CO2. Najnowsze modele radzą sobie również z hałasem. W urządzaniach najwyższej klasy istnieje możliwość regulowania obrotów silnika nawet do głośności ok. 63 dB, a tym samym dostosowania poziomu natężenia dźwięku do wymogów danego obiektu.

Niewielkie koszty eksploatacji

Koszt eksploatacji, naprawy i konserwacji to istotne kryterium dla każdej z firm. Tu palma pierwszeństwa ponownie przechyla się na rzecz suszarek do rąk. Początkowy koszt zakupu i regularne opłaty za prąd, równoważą się zwłaszcza przy dużej frekwencji. Wiele modeli to również urządzenia energooszczędne, o najwyższych parametrach. Co więcej, są to urządzenia o bardzo długim czasie eksploatacji. Dzielnie wytrzymują tłumne odwiedziny toalet na lotniskach, dworcach, w urzędach, na uczelniach, w szkołach i szpitalach.

Szumny marketing

Jako ciekawostkę należy odnotować fakt, że wiele suszarek do rąk jest wykorzystywanych jako nośnik reklamowy. Rzucający się w oczy design nie tylko uprzyjemnia korzystanie z toalety w restauracji, czy innych obiektach, ale też stanowi interesujący i nowatorski temat do rozmów. Wielu użytkownikom imponuje już sam fakt wyjątkowo krótkiego suszenia. Są na rynku dostępne modele, które dzięki jednoczesnemu wydmuchiwaniu powietrza z obu stron suszą ręce już w ciągu 12 sekund! Rzec można, że najlepszy marketing szeptany, zapewni nic innego, jak szum odpowiedniej suszarki do rąk.

Chwila zastanowienia nad urządzeniami, z których korzystamy na co dzień, niejednokrotnie pozwala odkryć na nowo ich oblicze. Postęp technologiczny, wyższe wymagania higieniczne i estetyczne sprawiają, że dziś nie sposób sobie wyobrazić, że suszarki do rąk mogłyby zniknąć z naszego życia. Te wszechobecne w naszym życiu urządzenia stały się już synonimem bezpieczeństwa, czystości i estetycznego wyglądu.

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.