306 mln telefonów w II kwartale

306 mln telefonów w II kwartale07.08.2008 12:30

W II kwartale na rynek trafiło 306 mln nowych telefonów. To o 15,3% więcej w stosunku do analogicznego okresu 2007 roku, i o 5,6% więcej niż w I kwartale - podali analitycy IDC w raporcie. Minimalnie różniące się dane podają analitycy ze Strategy Analytics.

W II kwartale na rynek trafiło 306 mln nowych telefonów. To o 15,3% więcej w stosunku do analogicznego okresu 2007 roku, i o 5,6% więcej niż w I kwartale - podali analitycy IDC w raporcie.

Nokia dostarczyła na rynek 122 mln telefonów - był to wzrost o 21% w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Wartość ta dała jej prawie 40% udział w rynku. Dobre wyniki utrzymują się dzięki sprzedaży na rynkach rozwijających się dzięki modelom Nokia 1200 i Nokia 1208. Za to modele z serii N oraz E zapewniają producentowi największe przychody i zysk.

Samsung utrzymuje zdobytą drugą pozycję pod względem ilości sprzedanych telefonów, dostarczając ponad 22% więcej telefonów niż przed rokiem. Dostarczone 45,7 mln szt było jednak wartością minimalnie niższą niż w pierwszym kwartale. Koncern zwiększył wydatki reklamowe, co wpłynęło na niższą marżę operacyjną. Wprowadził też z sukcesem na rynek takie modele jak Samsung SGH-U900 Soul oraz Samsung SGH-F480

Motorola, choć nie miała szefa odpowiedzialnego za dział komórek, zanotowała nieznaczny wzrost w stosunku do pierwszego kwartału, ale był to też prawie 21% spadek w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Ten nieznaczny wzrost pozwolił jednak wyprzedzić LG i wskoczyć na trzecią pozycję.

LG choć spadł z podium, to jednak umacnia swoją pozycję wyprzedzając Sony Ericssona. Firma nieźle radzi sobie na rynkach wschodzących, a topowe modele LG KF750 Secret, LG Venus oraz LG KU990 zostały dobrze przyjęte na rynku.

Sony Ericsson ponownie zanotował nienajlepszy kwartał, ze względu na gorszy popyt w Europie, wzrost konkurencji cenowej oraz portfolio telefonów, które nie spełniają oczekiwań. Producent opiera sie w tej chwili na sprzedaży modeli z serii CyberShot oraz Walkman. Ze względu na pogarszające się wyniki szefostwo firmy ogłosiło plan redukcji zatrudnienia.

Producent Sztuk 2Q08 (mln) Udział 2Q08 Sztuk 2Q07 (mln) Udział 2Q07 Wzrost rok do roku
Nokia 122.0 39.9% 100.8 38.0% 21.0%
Samsung 45.7 14.9% 37.4 14.1% 22.2%
Motorola 28.1 9.2% 35.5 13.4% -20.8%
LG Electronics 27.7 9.1% 19.1 7.2% 45.0%
Sony Ericsson 24.4 8.0% 24.9 9.4% -2.0%
Inni 58.1 19.0% 47.7 18.0% 21.8%
Razem 306.0 100.0% 265.4 100.0% 15.3%

Minimalnie różniące się dane podają analitycy ze Strategy Analytics. Wg nich w drugim kwartale na rynek trafiło 297 mln urządzeń co dało 14,5% wzrost licząc rok do roku.. Wg nich Motorola uzyskała lepsze wyniki niż oczekiwano, co daje podstawę do umocnienia pozycji, o ile firma obetnie koszty i przedstawi nowe portfolio telefonów w ciągu najbliższych miesięcy.
Z innych ustaleń wynika, że Apple dostarczył tylko 0,7 mln sztuk iPhone w stosunku do 1,7 mln w pierwszym kwartale. Dało to w analogicznych okresach udział w rynku na poziomie 0,2% i 1,1%. Ze względu na iPhone 3G należy się spodziewać dobrych wyników w trzecim kwartale. Poniżej tabele Strategy Analytics:

Producent / dostawy w mln szt. Q207 2007 Q108 Q208
Nokia 100.8 437.1 115.5 122.0
Samsung 37.4 161.1 46.3 45.7
Motorola 35.5 159.0 27.4 28.1
LG Electronics 19.1 80.5 24.4 27.7
Sony Ericsson 24.9 103.4 22.3 24.4
Inni 41.3 181.5 46.5 48.7
Razem 259.0 1122.6 282.4 296.6
Udział w rynku Q207 2007 Q108 Q208
Nokia 38.9% 38.9% 40.9% 41.1%
Samsung 14.4% 14.4% 16.4% 15.4%
Motorola 13.7% 14.2% 9.7% 9.5%
LG Electronics 7.4% 7.2% 8.6% 9.3%
Sony Ericsson 9.6% 9.2% 7.9% 8.2%
Inni 15.9% 16.2% 16.5% 16.4%
Razem 100.0% 100.0% 100.0% 100.0%
Raze rok do roku 11.5% 12.0% 14.3% 14.5%
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.