26 mld zł - tyle potrzeba na rozwój polskiej telekomunikacji

26 mld zł - tyle potrzeba na rozwój polskiej telekomunikacji05.11.2008 11:19

Około 26 mld zł potrzeba na wybudowanie w
Polsce sieci telekomunikacyjnych nowej generacji, za pomocą
których będzie można przesyłać m.in. wiadomości głosowe i
audiowizualne - wynika z raportu firm KPMG Advisory.

Sieci telekomunikacyjne NGN (ang. Next Generation Networking) to łącza nowej generacji, które mają być rozwijane w ciągu najbliższych 5-10 lat. Za ich pomocą będzie można przesyłać jednocześnie m.in. wiadomości głosowe i audiowizualne oraz udostępniać zasoby internetu.

Autorzy raportu uważają, że rozwojowi sieci telekomunikacyjnej pomogłoby opracowanie rządowej strategii rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej.

"Celem rządu powinno być stworzenie otoczenia prawnego i klimatu inwestycyjnego, który ułatwiłby uczestnikom rynku opracowanie polityki inwestycyjnej w perspektywie długoletniej" - czytamy w raporcie.

Analitycy uważają, że skala wymaganych inwestycji jest tak duża, iż "inwestorami mogą być wiodący operatorzy telekomunikacyjni", którym państwo zagwarantowałoby zyski z tych inwestycji.

Podkreślili jednocześnie, że ok. 25 proc. całkowitego PKB krajów Unii Europejskiej powstaje dzięki technologiom informacyjnym i telekomunikacyjnym.

Raport o stanie infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce został przygotowany przez firmę KPMG Advisory na zlecenie: Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce, Francuskiej Izby przemysłowo-Handlowej w Polsce oraz Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo Handlowej.

Reprezentujący Amerykańską Izbę Handlową prezes Crowley Data Poland Jarosław Roszkowski powiedział, że dystans pomiędzy rozwojem infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce i innych krajach europejskich powiększa się na niekorzyść naszego kraju.

Dodał, że 40 proc. wzrostu efektywności gospodarki UE zależy od postępu w branży teleinformatycznej.

"Inwestowanie w te technologie zwraca się wielokrotnie (...). Obecnie te inwestycje (w Polsce - PAP) są zdecydowanie niewystarczające" - podkreślił.

Firma KPMG zatrudnia w 145 krajach ponad 123 tys. pracowników świadczących usługi doradcze. Zajmuje się m.in. badaniem sprawozdań finansowych, doradztwem podatkowym i finansowym oraz doradztwem w zakresie zarządzania ryzykiem i efektywnością przedsiębiorstw. (PAP)

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.