20 milionów osób używa telefonów z dotykowym ekranem LG

20 milionów osób używa telefonów z dotykowym ekranem LG22.05.2009 15:52

Firma LG Electronics, poinformowała w tym tygodniu, że jej telefony komórkowe z pełnowymiarowym ekranem dotykowym znalazły 20 milionów nabywców w ciągu dwóch lat od wprowadzenia tego rozwiązania na rynek

Firma LG przekroczyła ten próg liczbowy po 2. miesiącach od premiery pierwszego na świecie telefonu komórkowego z pełnowymiarowym ekranem dotykowym LG PRADA (LG-KE850), która miała miejsce w marcu 2007 r. Sprzedaż tych modeli od początku była bardzo dobra a w listopadzie 2008 r. osiągnęła pułap 10 milionów sztuk. Strategia LG, polegająca na zaoferowaniu szerokiej gamy nowatorskich urządzeń, zdecydowanie trafiła w gusta ogromnej liczby klientów.

Kluczem do sukcesu nowych telefonów LG było uwzględnienie opinii użytkowników już na etapie planowania i projektowania produktów. Firma uznała, że sprawą priorytetową jest dogłębne zrozumienie potrzeb klientów. W rezultacie powstały telefony komórkowe przygotowane niemal „na zamówienie”, dostosowane do oczekiwań różnych typów użytkowników.

Doskonałym przykładem takiego dostosowania jest model LG Viewty (LG-KU990), wprowadzony na rynek w październiku 200. r. Wyposażony w aparat fotograficzny o rozdzielczości 5,0 megapikseli i umożliwia robienie, przeglądanie oraz edytowanie zdjęć na dużym ekranie dotykowym LCD. LG Viewty podniósł poprzeczkę wszystkim następnym telefonom z tej kategorii. Jego sprzedaż osiągnęła 7 milionów sztuk, czyli najwięcej spośród wszystkich 17 modeli LG.

Nieco później firma LG zaoferowała telefon LG Cookie (LG-KP500), przeznaczony dla klientów zainteresowanych zaawansowaną technologią dotykową w przystępnej cenie. Produkt ten wzbudzał ogromne zainteresowanie wszędzie tam, gdzie się pojawił, a w ciągu jedynie pierwszych siedmiu miesięcy znalazł aż trzy miliony nabywców. Popularność tego modelu pomogła firmie LG zwiększyć swój udział w rynku z 14. na początku roku do 20%, Pojawiły się wkrótce modele konkurencji, która przyjęła strategię zastosowaną przez LG, wprowadzając telefony z podobnymi funkcjami jak LG Cookie.

„Pracowaliśmy naprawdę ciężko, aby dobrze poznać potrzeby klientów i opracować dostosowane do nich produkty”. – powiedział dr Skott Ahn, prezes i dyrektor generalny firmy LG Electronics Mobile Communications Company. „Dziś widać, że ta strategia przynosi efekty. Mamy 20 milionów zadowolonych użytkowników i czekamy na kolejnych 20”.

Aby zaoferować rosnącej liczbie klientów zindywidualizowane i zaawansowane urządzenia, firma LG opracowała trójwymiarowy interfejs użytkownika S-Class, oficjalnie zaprezentowany w marcu bieżącego roku. Ten intuicyjny, trójwymiarowy interfejs mobilny został już wprowadzony w wielu telefonach z ekranem dotykowym. Pierwszym z nich był model LG ARENA (LG-KM900), który w ciągu zaledwie czterech tygodni zyskał 300 000 nabywców. Interfejs użytkownika S-Class mają również LG Viewty Smart (LG-GC900) z ekranem o rozdzielczości 8 pikseli, przezroczysty LG-GD900 Crystal oraz smartfon LG-GM730 z systemem operacyjnym Windows Mobile 6.1.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.