LG chce sprzedać 140 mln telefonów w 2010 r.
Firma LG Electronics przedstawiła ambitne plany działań w branży telefonów komórkowych na 2010 rok. LG zamierza sprzedać w tym roku 140 mln telefonów. Plany uwzględniają również szczegóły ekspansji na globalnym rynku smartfonów, która do roku 2012 pozwoli firmie zdobyć status jednego z dwóch największych producentów urządzeń przenośnych na świecie.
26.01.2010 | aktual.: 26.01.2010 16:50
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W 201. roku firma LG planuje sprzedać łącznie 140 milionów telefonów komórkowych, co stanowi 20-procentowy wzrost względem roku poprzedniego. Mimo że w tym roku firma ma zamiar zwiększyć sprzedaż na całym świecie — w 2009 roku udało się otworzyć około 100 punktów detalicznej sprzedaży telefonów komórkowych na rozwijających się rynkach — działania mają się skupiać w szczególności na rynkach w Korei i Ameryce Północnej. W tych regionach firma LG Electronics chce być postrzegana, jako dostawca smartfonów, dostosowanych do indywidualnych potrzeb konsumentów. LG Electronics poszerzy swoją ofertę produktów o różne modele — od nowoczesnych i praktycznych po luksusowe i eleganckie.
Przygotowania do osiągnięcia celu wyznaczonego na rok 2012, dzięki któremu firma LG zdobędzie dwucyfrowy udział w rynku smartfonów, trwają już od dłuższego czasu. W zeszłym roku firma LG Electronics utworzyła specjalny dział inteligentnych telefonów i zwiększyła zatrudnienie personelu badawczo-rozwojowego w tej dziedzinie o 30%, co stanowi wzrost na niespotykaną dotąd skalę. W tym roku LG Electronics planuje premiery rynkowe około 20 smartfonów, opartych na różnych systemach operacyjnych, takich jak Android, Windows Mobile i Linux. Szczególnie duże oczekiwania firma wiąże z telefonami z systemem Android, które dzięki otwartemu, przyjaznemu dla użytkownika systemowi operacyjnemu mają stanowić ponad połowę wszystkich nowych modeli wprowadzanych na rynek przez LG Electronics. W pierwszej połowie 2010 roku działania firmy skupią się na produkcji prostych w obsłudze smartfonów, przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników, którzy nigdy wcześniej nie mieli kontaktu z tą klasą urządzeń. W kolejnych miesiącach firma
zajmie się wysokiej klasy modelami, wyposażonymi w najnowocześniejsze rozwiązania. Dzięki tym działaniom w 2010 roku LG Electronics ma zamiar wprowadzić pierwszy smartfon, którego sprzedaż przekroczy 10 mln sztuk.
Chęć dostosowania produktów do potrzeb klientów to koncepcja zauważalna w całej strategii ekspansji LG Electronics na rynek inteligentnych telefonów komórkowych. Dzięki możliwości obsługi trzech ekranów (3 Screen Service), która zostanie wprowadzona na rynek w tym roku, użytkownicy będą mogli wyświetlać te same treści na wyświetlaczu telefonu, monitorze komputera i ekranie telewizora, bez konieczności konwertowania plików do innych formatów. Jedna z innowacji LG zostanie zaprezentowana już w lutym podczas premiery urządzenia obsługującego technologię 3-Way Sync. Umożliwia ona bezproblemowe wyświetlanie treści online, zawartości komputera czy telefonu komórkowego, za pośrednictwem sieci bezprzewodowej. LG Electronics blisko współpracuje również z czołowymi developerami aplikacji, co umożliwia zainstalowanie na smartfonach LG Electronics nowych gier i praktycznych gadżetów.