2,188 mld zysku Grupy TP w 2008r.

2,188 mld zysku Grupy TP w 2008r.26.02.2009 17:11
Źródło zdjęć: © tpsa

Grupa TP miała w 2008 roku 18,165 mld zł przychodów - zaledwie o milion zł mniej niż w 2007 roku. Wzrost przychodów telefonii komórkowej (o 7,1% do 8,635 mld zł) zniwelował spadek z telefonii stacjonarnej (o 3,2% do 10,494 mld zł). Zysk w 2008 roku spadł w porownaniu z 2007 rokiem o 3,1% do 2,188 mld zł.

Grupa TP miała w 2008 roku 18,165 mld zł przychodów - zaledwie o milion zł mniej niż w 2007 roku. Wzrost przychodów telefonii komórkowej (o 7,1% do 8,635 mld zł) zniwelował spadek z telefonii stacjonarnej (o 3,2% do 10,494 mld zł). Zysk w 2008 roku spadł w porownaniu z 2007 rokiem o 3,1% do 2,188 mld zł.

_ Nasze wyniki w 2008 roku pokazują, że Grupa TP po raz kolejny dowiodła swej zdolności do ograniczania skutków dużej zmienności w otoczeniu rynkowym. W ciągu ostatnich dwóch lat znacząco poprawiliśmy bazę kosztową, generując przy tym wysokie przepływy środków pieniężnych. Kontynuujemy wprowadzanie na rynek polski usług innowacyjnych i dodanych, a nasze wskaźniki satysfakcji i lojalności klientów stale rosną. W warunkach wysokiej niepewności, co do perspektyw rynkowych na 2009 rok, jesteśmy zdecydowani w pełni wykorzystać nasze zasadnicze atuty w celu sprostania czekającym nas licznym wyzwaniom ekonomicznym i presji regulacyjnej. Zaproponowana wysokość dywidendy zwykłej zapewnia atrakcyjny zwrot naszym akcjonariuszom, natomiast nie wykluczamy propozycji dodatkowego wynagrodzenia jeśli sytuacja gospodarcza wykaże odporność na kryzys i pozwoli na to nasza płynność. Grupa TP, zwiększając elastyczność, jest nadal zdecydowana realizować swoją średnioterminową strategię _ - powiedział prezes TP Maciej Witucki
podsumowując wyniki.

_ Wpływ decyzji regulacyjnych, przede wszystkim największa dotychczas obniżka stawek MTR, jak również potencjalny dalszy spadek dynamiki gospodarki prawdopodobnie spowodują obniżenie przychodów Grupy TP poniżej poziomu z roku 2008. Również poziom zyskowności w roku 2009 może znaleźć się pod presją w efekcie obniżenia przychodów i potencjalnego wpływu niekorzystnych zmian kursów walut obcych. Cele operacyjne i plany awaryjne Grupy TP na rok 2009 są zorientowane na maksymalne ograniczenie tych negatywnych wpływów. Spółka w przeszłości udowodniła, że potrafi sobie radzić z tego typu trudnościami, ostatnio w czwartym kwartale 2008 roku _ - napisano w komunikacie.

Liczba linii głosowych:

POTS (mln) ISDN 2B+D (tys.) ISDN 30B+D (tys.) WLR (tys.) Razem (mln)
1Q07 8,598 901 267 161 9,927
2Q07 8,315 889 272 327 9,802
3Q07 8,065 858 275 460 9,658
4Q07 7,829 844 277 592 9,542
1Q08 7,557 822 279 664 9,323
2Q08 7,322 803 275 769 9,169
3Q08 7,117 784 279 855 9,037
4Q08 6,913 766 278 943 8,900

Według szacunków Grupy TP, nastąpiło znaczne ożywienie wzrostu na rynku usług szerokopasmowego dostępu do internetu: w porównaniu z 2007 rokiem rynek ten zwiększył się o 17,4% pod względem wartości sprzedaży (przy wzroście o 13,5% pod względem liczby abonentów). Przyrost ilościowy był, co prawda niższy niż w 2007 roku, ale stabilizacja ARPU przyczyniła się do wzrostu przychodów w skali całego rynku. Po znacznym spadku ARPU w 2007 roku (w następstwie obniżek cen przez operatorów alternatywnych po wprowadzeniu hurtowej odsprzedaży szerokopasmowego dostępu do internetu), w 2008 roku wskaźnik ten utrzymał się na prawie niezmienionym poziomie.

Liczba linii internetowych:

ADSL (mln) SDI (tys.) BSA (tys.) Razem (mln)
1Q07 1,760 7 42 1,809
2Q07 1,864 5 52 1,921
3Q07 1,948 4 91 2,043
4Q07 2,018 4 132 2,154
1Q08 2,076 3 192 2,271
2Q08 2,082 2 244 2,328
3Q08 2,087 2 296 2,385
4Q08 2,095 2 348 2,445
IPTV (tys.) VoIP (tys.) Livebox (tys.)
1Q07 9 39 219
2Q07 19 71 275
3Q07 23 96 313
4Q07 40 132 346
1Q08 49 164 405
2Q08 54 176 441
3Q08 57 174 473
4Q08 114 (w tym 44 satelita) 168 510

Udziały rynkowe i ARPU z usług szerokopasmowych:

ARPU (zł) Udział w rynku pod względem liczby klientów Udział w rynku pod względem przychodów
1Q07 54,1 42,1% 51,2%
2Q07 52,2 42,3% 50,1%
3Q07 51,9 42,0% 50,3%
4Q07 52,6 41,4% 49,1%
1Q08 55,3 41,0% 50,4%
2Q08 54,8 40,3% 49,9%
3Q08 57,5 40,0% 50,2%
4Q08 58,3 39,6% 49,7%
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.