10 błędów, które zrujnują cię w oczach Google

10 błędów, które zrujnują cię w oczach Google12.02.2013 14:34
Źródło zdjęć: © Kristina Alexanderson / CC

W sytuacji nieustannie zmieniających się algorytmów Google, pozycjonowanie stron staje się coraz trudniejszym zadaniem. Niekiedy skuteczne wysunięcie pozycji na pierwsze miejsca w wyszukiwarkach utrudniają sami właściciele stron. Jakich błędów należy unikać, by nie stracić szansy na dobrą widoczność swojej strony?

Błąd nr 1 - kopiowanie tekstów
Mimo że kopiowanie gotowych tekstów, zaczerpniętych np. z opisów ściągniętych ze strony producenta, wydaje się kusząco łatwym sposobem na zapełnienie serwisu treściami, to podstawowy błąd popełniany przez właścicieli stron. Roboty indeksujące bez problemu odnajdują duplikaty treści, obniżające wartość strony www w oczach wyszukiwarki, a tym samym - także i pozycję.

Błąd nr 2 - powtórzenia
Tworzenie niepowtarzalnych tekstów w opisach i tytułach treści znajdujących się na poszczególnych podstronach www zajmuje dużo czasu, jednak ignorowanie tej zasady zdecydowanie źle wpływa na pozycję w wyszukiwarce. W większości systemów CMS mamy możliwość decydowania o tym, co znajduje się w tzw. metatagach Title i Description. Dobrze zatem, aby każda podstrona miała unikatowy opis, odpowiadający jej zawartości i unikatową zawartość tych tagów.

Błąd nr 3 - stare technologie
Nie warto opierać się na starszych, wychodzących z użycia technologiach, jak na przykład tworzenie strony w oparciu o ramki (iframe) czy technologię Flash. Trzeba wiedzieć, że tego typu elementy graficzne są, co do zasady, źle czytane przez roboty wyszukiwarki.

Błąd nr 4 - linki wychodzące
Ponieważ zdecydowanie korzystniejsze jest utrzymanie ruchu internatów w obrębie własnej strony, powinno unikać się zamieszczania na niej linków wychodzących. Gdy jednak istnieje taka konieczność, warto umieścić ich możliwie najmniej oraz zaopatrzyć w atrybut rel="nofollow", na przykład:

&lta href="http://www.google.pl" rel="nofollow"&gtGoogle

Błąd nr 5 - nieaktualne linki
Nie pozostawiaj na stronie linków, kierujących do nieistniejących już adresów własnych podstron lub zewnętrznych serwisów. Każde takie przekierowanie powoduje obniżenie wiarygodności twojej strony w oczach zarówno wyszukiwarki Google, jak i użytkowników, będących twoimi potencjalnymi klientami.

Błąd nr 6 - czas ładowania
Każda strona www powinna wczytać się na średniej klasy sprzęcie i łączu w maksymalnie kilka sekund. Jeżeli trwa to dłużej, warto zastanowić się nad przyczyną - np. usunąć z niej grafiki o dużych rozmiarach.

Błąd nr 7 - kopie stron
Nie twórz wielu kopii stron pod różnymi adresami URL. Jeśli w witrynie znajdują się materiały, do których można dotrzeć przy użyciu różnych adresów URL, wybierz alternatywne sposoby wskazania kanonicznej (preferowanej) wersji strony.

Błąd nr 8 - spamowanie własnej strony
Nie zapełniaj stron listami słów kluczowych, nie próbuj stosować maskowania ani zamieszczać stron przeznaczonych tylko dla robotów. Jeśli witryna będzie zawierać elementy, linki lub teksty nieprzeznaczone dla odwiedzających, Google uzna je za niepożądane i może zignorować witrynę.

- Negatywnym przykładem jest popularne w początkach rozwoju działań SEO umieszczanie tekstu w kolorze tła - w ten sposób pozostawał on niewidoczny dla człowieka, ale czytelny dla robota przeglądającego stronę. Oczywiście wyszukiwarka Google szybko nauczyła się rozpoznawać takie praktyki i karać za ich stosowanie spadkami pozycji, a nawet wkluczeniami z indeksu - tłumaczy Artur Pajkert, ekspert firmy Ogicom.

Błąd nr 9 - wersje językowe
Nie umieszczaj wielojęzycznej treści w obrębie jednej domeny, np. twoja-domena.pl/de, twoja-domena.pl/eng. Przykładami wersji językowych pod adresami przyjaznymi wyszukiwarce będą takie, jak: twoja-domena.de czy twoja-domena.co.uk. Pamiętaj też, że firmy hostingowe przychylnie nastawione są do użytkowników wykupujących większe liczby domen, oferując w takim założeniu niższy koszt za każdą z nich.

Błąd nr 10 - linkowanie
Nie umieszczaj linków do twojej strony na mało wartościowych i niepowiązanych tematycznie serwisach oraz unikaj automatycznych systemów wymiany linków pomiędzy stronami (tzw. „SWL’i”). Lepiej zachęć znajomych do umieszczenia adresu twojej strony na blogach i forach tematycznie powiązanych z twoją www.

Na koniec pamiętaj, ciągłe zmiany algorytmów Google powodują, że aby skutecznie wypozycjonować stronę, w relatywnie szybkim czasie, potrzebna jest fachowa wiedza i specjalistyczne narzędzia. Zlecając pozycjonowanie firmie z doświadczeniem minimalizujesz też ryzyko negatywnych skutków dla twojej strony www. Przy dobrze skonstruowanej umowie zapłacisz tylko za efekt, a pozycjonowanie wielu słów okaże się o wiele tańsze niż ma to miejsce w wypadku linków sponsorowanych. Dzięki temu łatwiej będzie przewidzieć miesięczny koszt twojej obecności na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google.

Wiedz, że regularne zarządzanie treścią i unikanie podstawowych błędów, przy jednoczesnym dbaniu o wartościowy content, to podstawy, by wyszukiwarka traktowała twoją stroną jako unikalną, pokazując ją w pierwszych wynikach. Stosowanie nieuczciwych technik manipulowania wynikami wyszukiwania to działanie nie tylko nieetyczne, ale nieskuteczne i nieopłacalne w dłuższym czasie. A chyba nie o to chodzi?

Źródło: Informacje prasowe, SW, WP.PL

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.