10 najpopularniejszych tabletów w Polsce
30.06.2015 15:58, aktual.: 01.07.2015 11:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pierwsze półrocze dobiega końca. To dobry moment, aby przyjrzeć się trendom rynkowym w najpopularniejszych kategoriach produktowych. Co kupują Polacy i jakie sprzęty oceniane są najwyżej?
Tablety to urządzenia, których dynamika sprzedaży systematycznie rosła w ostatnich latach, co wiązało się zarówno z nowym trendem rynkowym, jak też coraz większą i przystępniejszą ofertą cenową producentów. W sklepach pojawiło się wiele B-brandów oraz tańszych modeli uznanych marek. Największy boom zakupowy miał miejsce do roku 2012. w kolejnych okresach krzywa zaczęła się nieco bardziej wypłaszczać, spadła także średnia wartość koszyka zakupowego.
Wśród najpopularniejszych marek znalazły się firmy Samsung, Lenovo, Colorovo, Overmax i Manta. Najdroższym tabletem w TOP 1. sprzedaży okazał się Samsung Galaxy Tab 4 10.1 cala z LTE w cenie ok. 1199 zł, zaś najtańszym modelem w rankingu jest Prestigio MultiPad 2 Pro Duo 7" w cenie ok. 269 zł. Dane dostarczył sklep Agito.pl.
Oto lista najpopularniejszych urządzeń sprzedawanych w okresie od stycznia, do końca czerwca 2015:
1) Lenovo A7-30 (A3300) 7” 3G – ok. 379 zł
2) Manta MID1009 10” 3G – ok. 299 zł
3) Colorovo City Tab Supreme 8” – ok. 299 zł
4) Samsung Galaxy Tab 4 10.1” Wi-Fi 16 GB – ok. 929 zł
5) Overmax Qulacore 1010 10” + klawiatura – ok. 378 zł
6) Modecom FreeTAB 10.1” – ok. 369 zł
7) Samsung Galaxy Tab 4 10.1” LTE 16 GB – ok. 1199 zł
8) Samsung Galaxy Tab 3 7.0” Lite Wi-Fi – ok. 339 zł
9) Prestigio MultiPad 2 Pro Duo 7” – ok. 269 zł
10) GoClever Tab Quantum 1010. 10” – ok. 334 zł
Bezapelacyjnie liderem sprzedaży pozostaje najpopularniejszy model także i pierwszym kwartale 201. roku, tj. Lenovo Tab A7-30 z ekranem 7cali i łącznością 3G. To pokazuje, że klienci najchętniej wybierają najtańszy produkt uznanej firmy.
Porównując TOP 1. w roku 2015 do roku 2014, nie zmienia się lider sprzedaży w ujęciu brandu, niemniej na dalszych miejscach zachodzą znaczące różnice. Po pierwsze, w ubiegłym roku klienci kupowali nieco droższe urządzenia, po drugie w rankingu, oprócz wspomnianego Lenovo, znajdowały się jeszcze takie firmy jak MSI, Pentagram, NTT oraz Samsung, i po trzecie, cztery na 10 tabletów były urządzeniami Lenovo.
Przyglądając się formom płatności, aż 40. konsumentów wybiera opcję „za pobraniem”, zaś zaledwie 13% szybki przelew online. Tradycyjny przelew w znaczącej większości zakupów wciąż pozostaje jedną z najchętniej wybieranych form. Jeżeli chodzi o metodę dostawy to największym zaufaniem darzymy kuriera, następnie paczkomaty, dzięki którym sami decydujemy, kiedy i gdzie odbieramy paczkę. Około 8% klientów sklepu Agito.pl, kupując tablet, wybiera odbiór własny.