Telewizory 3D to już historia
Zaledwie kilka lat temu producenci sprzętu RTV przekonywali nas do tego, że telewizory 3D to prawdziwa rewolucja, która zmieni sposób, w jaki oglądamy treści wideo. Co prawda, filmy 3D wciąż są stosunkowo popularne w kinach, ale najnowsze doniesienia z Korei sugerują, że Samsung i LG zamierzają porzucić tę technologię w swoich najnowszych modelach odbiorników.
10.02.2016 15:18
Zaledwie kilka lat temu producenci sprzętu RTV przekonywali nas do tego, że telewizory 3D to prawdziwa rewolucja, która zmieni sposób, w jaki oglądamy treści wideo. Co prawda filmy 3D wciąż są stosunkowo popularne w kinach, ale najnowsze doniesienia z Korei sugerują, że Samsung i LG zamierzają porzucić tę technologię w swoich najnowszych modelach odbiorników.
Jak podaje koreański portal ET News, firma Samsung nie zamówiła na ten rok żadnych okularów 3D, a te normalnie dołączane są do telewizorów tego producenta. W tym przypadku brak zamówienia oznacza, że Samsung rezygnuje z technologii 3D w swoich najnowszych modelach.
Podobną strategię przyjęła firma LG, która co prawda nie zrezygnowała jeszcze w pełni z funkcji 3D w swoich telewizorach, ale ograniczyła ją do modeli premium. Procentowo wygląda to następująco: jeszcze w zeszłym roku 40 proc. modeli telewizorów LG oferowało funkcję obrazu 3D, w tym będzie ona dostępna tylko dla 20 proc. Niektórzy eksperci twierdzą, że LG nie zrezygnowało z niej w pełni tylko dlatego, że wykorzystywana przez nich metoda FPR (Film Pattern Retarder) jest o wiele tańsza w produkcji od rozwiązań, z których korzysta Samsung.
Wiele sieci telewizyjnych (w tym mi.in. BBC i telewizja Sky) rezygnuje z dedykowanych kanałów 3D ze względu na niskie zainteresowanie ze strony widzów oraz małą ilość dostępnych materiałów, nadających się do emisji.
Wygląda na to, że ostatnim bastionem obrazu 3D pozostaną sale kinowe. Przynajmniej jeszcze przez jakiś czas.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Ukryta funkcja komunikatora Facebook Messenger