PayPal poszerza Program Ochrony Kupujących
Od lipca 2015, Program Ochrony Kupujących PayPal obejmuje zarówno fizyczne, jak i cyfrowe produkty oraz usługi. Dobra niematerialne, czyli takie, które nie wymagają fizycznej przesyłki aby dotrzeć do kupującego, to poza usługami, między innymi cyfrowa muzyka, książki, gry, oprogramowanie czy bilety na podróże.
PayPal zwróci koszty wszystkim kupującym, którzy otrzymają usługę lub produkt znacząco odbiegające od wcześniejszego opisu lub gdy dokonają płatności i zakupiona usługa lub produkt nie zostaną do nich dostarczone. To już kolejne rozszerzenie Programu Ochrony Kupujących, po zeszłorocznym uwzględnieniu produktów wykonanych na zamówienie i czterokrotnym przedłużeniu czasu na zgłaszanie roszczeń przez kupujących - z 4. do 180 dni.
Wprowadzone zmiany są bezpośrednim następstwem opinii samych konsumentów, którzy postulowali rozszerzenie ochrony kupujących o usługi i dobra cyfrowe. Bazują również na sukcesie programu pilotażowego, zainicjowanego w czerwcu 2014. w Wielkiej Brytanii, który spotkał się z bardzo pozytywną reakcją brytyjskich konsumentów. Nowa ochrona pozwala bowiem na jeszcze pewniejsze korzystanie z systemu PayPal w celu zakupu usług i produktów cyfrowych, a także jeszcze bardziej umacnia reputację PayPal jako szybszego i bezpieczniejszego sposobu płatności online, na smartfonach i w sklepach.
Odlipca 2015. do grupy produktów i usług nie objętych ochroną kupujących, należeć będą jedynie: nieruchomości, firmy, pojazdy, przedmioty wykonane na zamówienie (roszczenia dotyczące niezgodności przedmiotu z opisem), maszyny przemysłowe, ekwiwalenty gotówki oraz przedmioty zabronione w ramach przyjętych zasady użytkowania systemu PayPal.