Zyski Google ciągle rosną

Zyski Google ciągle rosną20.07.2007 13:00
Źródło zdjęć: © google

Google w swoim kwartalnym raporcie finansowym ogłosiło, że przychód za II kwartał 2007 r. wyniósł 3,87 mld USD. To o 58% więcej od wyników z analogicznego okresu z ubiegłego roku oraz o 6% więcej w porównaniu z I kwartałem.

_ - Nasze wyniki finansowe pokazują, jak silni jesteśmy na rynku wyszukiwarek i reklamy internetowej - _ mówił Eric Schmidt, CEO Google, na konferencji prasowej.

Dochody netto za II kwartał b.r. wyniosły 925 mln USD i były nieznacznie niższe od zysków z pierwszego kwartału.

Zysk operacyjny firmy ( zysk przed odliczeniem podatków i odsetek ) wyniósł 1,1 mld USD, czyli 29% całego przychodu.

Strony należące do Google wygenerowały dochód w wysokości 2,49 mld USD czyli 64% wszystkich przychodów z tego kwartału. Dochód z zagranicznych rynków ( czyli tych poza USA ) wyniósł 1,84 mld USD, co stanowi 48% całego dochodu firmy.

_ - Kontynuujemy wielkie międzynarodowe inwestycje i oczekujemy na znaczące zyski wynikające z przyjętej przez nas strategii - _ tłumaczył George Reyes, dyrektor finansowy Google.

W związku z ekspansją na zagraniczne rynki, korporacja potwierdziła, że zatrudnia coraz więcej osób w różnych krajach, by prowadziły narodowe strony należące do firmy.

Google poinformowało, że nadal będzie walczyło o rynek chiński. Pomimo zainwestowania znacznych środków na podbicie tamtejszego rynku, amerykański gigant nadal znacznie przegrywa z lokalnym Baidu.com. _ - Nie można powiedzieć, że jesteśmy numer 1 w Chinach, ale można określić już naszą sytuację na chińskim rynku jako konkurencyjną - _ wyjaśniał inwestorom Schmidt.

Wpływy z reklam typu PPC ( paid per clicks ) wzrosły o 47% w porównaniu z II kwartałem ubiegłego roku.

Według kierownictwa Google, decyzja eBay o wycofaniu - http://www.internetstandard.pl/news/113977.html swoich reklam z jej systemu nie miała negatywnego wpływu na wyniki finansowe firmy. W czerwcu eBay, który jest największym reklamodawcą w wyszukiwarkach, zrezygnował ze swoich reklam z programu AdWords. Po kilku dniach reklamy powróciły, ale już na znacznie niższym poziomie. _ - Ebay jest naszym długotrwałym partnerem, i pomimo że firma zmieniła swoje udziały w naszym systemie, nadal jest ona istotnym reklamodawcą - _ mówił Schmidt.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.