Znane i nieznane zastosowania smartfonów

Znane i nieznane zastosowania smartfonów02.07.2012 13:06
Źródło zdjęć: © chip.pl

W czerwcu 2012 roku MEC Analytics and Insight, dział badawczy MEC, przedstawił wyniki ogólnopolskiego badania przeprowadzonego wśród 3365 internautów na temat korzystania ze smartfonów.

Na potrzeby badania przyjęto następującą definicję smartfona –. jest to telefon z dostępem do internetu. 80 proc. badanych potwierdziło, że posiada telefon z dostępem do internetu, z czego korzysta 64 proc.

Warto przypomnieć skokowy przyrost odsetka osób korzystających z internetu za pośrednictwem telefonu komórkowego jaki dokonał się między 201. (14%) a 2012 (52%). Nic więc dziwnego, że 61% posiadaczy smartfonów ma je krócej niż rok, ale zwraca uwagę także fakt, że już jedna czwarta posiadaczy twierdzi, że nie wyobraża sobie życia bez smartfona. Ci, którzy nie korzystają z internetu za pośrednictwem telefonu, choć mają taką możliwość wskazują na dwie podstawowe przyczyny: brak potrzeby oraz koszty.

Respondenci podawali dwa główne powody, dla których warto kupić smartfona –. pierwsza to sytuacje, gdy dostęp do internetu jest niezbędny (59 proc. wskazań), a druga to fakt, że smartfon oferuje również możliwość korzystania z multimediów - odsłuchania plików mp3 – przeglądania filmów oraz korzystania z nawigacji GPS (45 proc.).

Dla 1/3 badanych ważne jest również, by być w kontakcie z innymi. Dla kolejnych 2. proc. internautów ważnym bodźcem do korzystania ze smartfonów jest fakt, że operator oferuje dostęp do internetu w korzystnej cenie. Co dziesiąty badany uważa, że smartfon to urządzenie modne i podnosi prestiż osoby. Tylko 6 proc. respondentów potrzebuje smartfona, by korzystać z gier.

Co decyduje o wyborze smartfona? Dla 2/3 badanych najważniejszym czynnikiem jest cena urządzenia. Ponadto respondenci biorą pod uwagę estetykę (5. proc.) oraz szybkość procesora (45 proc.). Liczy się również duży wyświetlacz, zainstalowane aplikacje oraz te gotowe do ściągnięcia (po 43 proc. wskazań). Dobry aparat fotograficzny jest ważny dla 36 proc. badanych. Marka telefonu ma znaczenie tylko dla 37 proc. osób.

Kto jest użytkownikiem smartfona? Częściej mężczyźni niż kobiety (odpowiednio 5. proc. i 47 proc.) w wieku 20-29 lat, studenci i uczący się oraz osoby o stałych dochodach, z wykształceniem wyższym lub co najmniej średnim.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Facebook wprowadza chaos do listy kontaktów"

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.