Zła passa iPhone'a 7 trwa - koszmarna bateria i problemy z Bluetoothem

Zła passa iPhone'a 7 trwa - koszmarna bateria i problemy z Bluetoothem04.10.2016 11:49
Źródło zdjęć: © Apple

Jeszcze niedawno pisaliśmy o kłopotach części użytkowników iPhone 7 i iPhone 7 Plus z głośnikiem rozmów. Teraz sieć obiegają kolejne sygnały zaniepokojonych użytkowników. Jak się okazuje nowe iPhone’y mają również kłopoty z baterią oraz łącznością Bluetooth.

W ciągu ostatnich dwóch tygodni rosnąca liczba użytkowników iPhone'a 7 oraz iPhone'a 7 Plus skarży się na problemy z połączeniem Bluetooth ze swoim samochodem. Najczęściej są to właściciele najnowszych smartfonów [ Apple'a ]( samochodów BMW. Podobne niedogodności, jednak znacznie rzadziej, spotykają kierowców aut marki Hyundai oraz Kia.

Źródło zdjęć: © (fot. BMW)
Źródło zdjęć: © (fot. BMW)

Jak donosi serwis MacRumors, kłopoty z łącznością są różnego rodzaju - począwszy od przerywanego sygnału audio do problemów z połączeniem z systemem audio BMW. Właściciele BMW skarżą się w szczególności na kłopoty ze streamowaniem muzyki - według nich połączenie trwa od 5 do 1. sekund. Po krótkiej chwili działania przygotowany przez BMW system ConnectedDrive zawiesza się. Jedyną metodą na przywrócenie działania systemu jest zrestartowanie telefonu. Niestety po ponownym nawiązaniu połączenia problem powraca.

Okazuje się, że Apple zdaje sobie strawę z problemu i poinformował niektórych swoich klientów o pracach nad jego rozwiązaniem. Powinno być udostępnione w najnowszej aktualizacji. Tymczasem właściciele BMW proszeni są o zaktualizowanie oprogramowania ConnectedDrive. Co ciekawe inny system audio zamontowany na pokładzie samochodów BMW - CarPlay, przygotowany przez Apple'a, nie ma kłopotów z łącznością.

To nie wszystkie problemy trapiące najnowsze smartfony Apple'a. Mniej więcej w tym samym czasie brytyjska organizacja konsumencka Which? opublikowała wyniki testów porównawczych wytrzymałości ogniw akumulatorów w kilku najnowszych modelach smartfonów. iPhone'a 7 porównano między innymi z telefonami Samsung Galaxy S7. HTC 10 oraz LG G5.

Źródło zdjęć: © (fot. WP)
Źródło zdjęć: © (fot. WP)

Specjaliści zestawili zaledwie dwa parametry łączności GSM - długość rozmowy przy pomocy sieci 3. oraz długość przeglądania internetu, również przy użyciu połączenia komórkowego. Niestety testy nie wypadły zbyt pomyślnie dla "najlepszego iPhone'a w historii". Apple iPhone 7 wypadł blado w porównaniu z konkurencją działającą na Androidzie.

Okazało się, że najlepszym telefonem do prowadzenia rozmów jest HTC 1. - łączna długość połączeń została oszacowana na 1 859 min. Drugie miejsce zajął LG G5 z czasem połączeń równym 1 579 min, a trzecie Galaxy S7 z czasem 1 492 min. Niestety okazuje się, że czas działania iPhone'a 7 jest o więcej niż połowę gorszy od najgorszego w tym teście urządzenia z Androidem. Specjalistom z Which? Udało się na telefonie Apple'a uzyskać jedynie 712 min. połączenia GSM.

Nie lepiej jest w przypadku transmisji danych. Tutaj, choć iPhone 7 znów był ostatni, przewaga konkurencji nie była już tak znacząca. Zwycięzcą znów okazał się HTC 1. (790 min), natomiast zmiana nastąpiła na drugiej pozycji, którą tym razem zajął Galaxy S7 z czasem 677 min. Wyprzedził on LG G5 (640 min) oraz iPhone'a (615 min).

Słabych wyników iPhone'a 7 należy zapewne doszukiwać się w najmniejszej baterii - HTC 1. ma akumulator o pojemności 3 000 mAh, zaś iPhone 7 - jedynie 1 960 mAh. Jednak w żaden sposób to nie usprawiedliwia amerykańskiego koncernu przed osiąganiem tak kiepskich wyników.

Wszystkie wpadki Apple'a z nowymi telefonami przeciwników marki zapewne śmieszą, jednak powinny bardziej zastanawiać - co tam się wyprawia? O ile przy wcześniejszych modelach różnego rodzaju wpadki się zdarzały, to chyba nigdy nie było tylu skarg jednocześnie. Można odnieść wręcz wrażenie, że nowe urządzenia firma przygotowuje w zbyt dużym pośpiechu i zbyt niedokładnie.

Cóż, prawdziwy test Apple'a nastąpi dopiero w przyszłym roku, kiedy firma będzie obchodzić dziesięciolecie marki iPhone. Wtedy z pewnością wszyscy, zarówno jej krytycy jak i wielbiciele, będą bardziej wyczuleni na wszelkie wpadki producenta.

LOP

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.