Zdążyć przed Google: polskie Street View od Pkt.pl

Zdążyć przed Google: polskie Street View od Pkt.pl20.07.2009 18:00

Dostępna jest pilotażowa, opracowana przez Pkt.pl wersja usługi panoramicznych zdjęć i wizualizacji punktów usługowych zlokalizowanych w polskich miastach. Projekt, przez niektórych postrzegany jako konkurencja dla Google Street View, nazywa się Wirtualny Spacer i ma przede wszystkim poszerzyć reklamową ofertę dla klientów Pkt.pl.

Polskie Książki Telefoniczne, wydawca książek telefonicznych oraz właściciel internetowej wyszukiwarki firm i instytucji Pkt.pl uruchomił projekt o nazwie Wirtualny Spacer dostępny pod adresem http://spacer.pkt.pl Nowa funkcjonalność umożliwiająca nawigację po centrach handlowych oraz głównych ulicach polskich miast w technice zdjęć panoramicznych 360. stanowić ma uzupełnienie reklamowej oferty dla firm z bazy pkt.pl.

_ Innowacja, którą uruchamiamy wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i wyznacza zupełnie nowy kierunek działań reklamowych. Ofertę kierujemy do właścieli ciekawych miejsc: hoteli, restauracji, sklepów, galerii handlowych i atrakcji turystycznych, którzy będą mogli w niestandardowy sposób zareklamować swój biznes w aplikacji Wirtualny Spacer _ - powiedziała w rozmowie z Internet Standard Ewa Kasiak, dyrektor Działu Internetu pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne._ Usługa daje możliwość pokazania użytkownikom internetu wyglądu sklepów i ich oferty. Ponadto, dzięki nowemu narzędziu, firmy uzyskują szansę wizualnej prezentacji swojego biznesu za pomocą obrazu. Tym samym, informacja handlowa dociera do klienta końcowego, który nie wychodząc z domu może porównać oferty sklepów czy wybrać restaurację _.

W Wirtualny Spacer udać się można narazie jedynie we Wrocławiu i zwiedzić w ten sposób Stary Rynek wraz z przyległymi ulicami oraz Galerię Dominikańską.

Nowy projekt Pkt.pl umożliwia wędrówkę ulicami oraz "wchodzenie do środka" wybranych firm i instytucji. Za pomocą strzałek poruszać się można w różnych kierunkach oraz zmieniać punkt widzenia obiektów. Podczas zwiedzania galerii handlowej przemieszczać się można pomiędzy poziomami kompleksu. Po lewej stronie ekranu wyświetlana jest lista tzw. punktów zainteresowań wraz z dokładnymi danymi teleadresowymi oraz linkiem umożliwiającym "wejście do środka". Cały czas śledzić można wędrówkę na mapie (również w trybie satelitarnym i hybrydowym).

_ Zainicjowany w kwietniu 2009 r. projekt Wirtualny Spacer, miał na celu m. in. wyprzedzenie oferty Google i zrobienie małego zamieszania na rynku przed startem Google Street View. Wszyscy widzieliśmy już samochody Google przemierzające warszawskie ulice, a także mieliśmy przedsmak usługi z którą Google wystartowało w innych krajach _ - powiedziała Ewa Kasiak. _ Podstawową różnicą pomiędzy narzędziem Google a naszym projektem jest to, że Google pokazuje ulice, my pokazujemy miejsca. Wirtualny Spacer nie przedstawia ulicy po ulicy oraz ciągu budynków i kamienic. My skupiamy się na punktach zainteresowań, najciekawszych miejscach, do których można wejść i zobaczyć je od środka _.

Wg zapewnień twórców aplikacja będzie rozwijana i zawierać będzie panoramiczne zdjęcia i wizualizacje wszelkich punktów usługowych zlokalizowanych przy najważniejszych ulicach oraz w centrach handlowych we wszystkich większych miastach zarówno w Polsce, jak i w państwach grupy European Directiories, do której należy PKT. Spółka zamierza w tym celu podjąć współpracę z partnerami zewnętrznymi, m.in. portalami turystycznymi.

Wszystkie zdjęcia wykonane zostały z zachowaniem zasad bezpieczeństwa oraz przestrzeganiem prawa autorskiego i ochrony prywatności. Elementy takie jak: twarze przechodniów czy rejestracje samochodów są każdorazowo zamazywane, aby uniemożliwić identyfikację.

Wirtualny Spacer to kolejna po rumuńskim projekcie http://norc.pl (udostępniającej fotografie m. in. Warszawy, Poznania, Katowic, Krakowa, Wrocławia), a także usłudze "Panoramiczne wycieczki" od Zumi, inicjatywa wykorzystująca panoramiczne zdjęcia miast i obiektów obecna w polskiej sieci. Niewątpliwie wszyscy czekają jednak na start polskiej edycji Google Street View - samochodów z logo Google zaopatrzonych w aparaty fotograficzne coraz więcej krąży po warszawskich ulicach.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.