Zbliża się koniec Facebooka?

Zbliża się koniec Facebooka?24.01.2014 10:03
Źródło zdjęć: © Flickr/acidpix via Giznet.pl

Jeśli uważacie, że Facebook jest chorobą dręczącą stosunki międzyludzkie, możecie mieć trochę racji – naukowcy z Princeton University twierdzą, że popularność tego serwisu społecznościowego rosła w sposób przypominający infekcję wirusową. Kiedy tylko uodpornimy się na uroki Facebooka, jego popularność znacząco spadnie.

Badacze John Cannarella i Joshua Spechler porównali wzrost popularności portalu społecznościowego z krzywymi wzrostu epidemii. Twierdzą oni, że już w najbliższej przyszłości zaczniemy „leczyć się”. z Facebooka. I to dużo szybciej, niż życzyłby sobie tego Zuckerberg – w ciągu najbliższych trzech lat portal społecznościowy straci według nich 80 procent użytkowników.

„Udowodniono, że idee, tak jak choroby, rozprzestrzeniają się pomiędzy ludźmi ale ostatecznie wygasają. Bardzo dobrze opisują to modele epidemiologiczne (…). Idee rozprzestrzeniają się poprzez kontakt komunikacyjny różnych osób, które dzielą się nimi. Osoby, które propagowały daną idee ostatecznie tracą nią zainteresowanie, co można potraktować jako „nabycie odporności”. na nią,” twierdzą badacze.

Swoje wnioski wysnuli właśnie na podstawie porównania popularności sieci społecznościowych z modelami epidemiologicznymi. Zanim zajęli się analizowaniem Facebooka, postanowili przetestować swoje podejście na historycznych danych na temat MySpace. I okazało się, że mieli rację. Jeśli rację mają także w przypadku Facebooka, w ciągu najbliższych trzech lat powinien nastąpić znaczący spadek popularności serwisu, który straci 8. procent użytkowników.

Oczywiście strata takiej liczby użytkowników musiałaby się odbić na funkcjonowaniu portalu społecznościowego, który w takiej sytuacji prawdopodobnie podzieliłby los MySpace. Na szczęście dla Facebooka nie wszystkie przewidywania muszą się sprawdzić.

Zdjęcie: Flickr/acidpix

Źródło artykułu:Giznet.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.