Za aplikacje na Androidzie zapłacimy mniej - Google pozwoli na tańszy początkowy abonament

Za aplikacje na Androidzie zapłacimy mniej - Google pozwoli na tańszy początkowy abonament04.11.2016 11:37
Źródło zdjęć: © flickr.com

Google ułatwi twórcom aplikacji przygotowanie atrakcyjniejszych ofert na abonament. To oznacza, że w pierwszych miesiącach będziemy płacić mniej.

Google zachęci twórców tu wstaw treść do tworzenia atrakcyjnych promocji dla nowych użytkowników. Na przykład pierwsze trzy miesiące korzystania z usługi będą tańsze - dopiero po tym czasie cena przeskoczy na standardową. Korzyści są oczywiste, bo dzięki temu za abonament zapłacimy mniej. Podobne promocje od dawna stosowane są przez operatorów komórkowych, internetowych czy telewizyjnych, więc Google liczy na to, że przyjmą się również na Androidzie.

Oczywiście nie jest powiedziane, że wszyscy twórcy aplikacji mieliby z takiej możliwości skorzystać, ale nie da się ukryć, że obniżenie abonamentu w pierwszych miesiącach to dobry sposób na przyciągnięcie nowych klientów. Na przykład Spotify musi walczyć o płacących użytkowników, podobnie jak usługa YouTube Red. Z opublikowanych informacji wynika, że płatny YouTube nie cieszy się dużą popularnością i z usługi korzysta zaledwie 1,5 mln użytkowników. Tańszy abonament przez pierwsze miesiące mógłby być niezłą przynętą.

Owszem, dziś niemal każda usługa ma darmowy okres próbny, który pozwala przetestować i zapoznać się z ofertą. Jako że jest za darmo, nie wszyscy decydują się na późniejsze wpłaty, gdy ten mija. Tańszy początkowy abonament ma więc tę przewagę, że *pozwala dłużej korzystać z serwisu i na dodatek przyzwyczaić do płacenia. *

Takie podejście może wydawać się mało skuteczne, ale po sobie wiem, że działa. Gdy Netflix wchodził do Polski, skorzystałem z darmowego okresu próbnego. Obejrzałem co chciałem i po tych 30 dniach zrobiłem sobie przerwę, nie wykupując abonamentu. Gdy w usłudze pojawiły się nowe seriale, zapłaciłem i… zostałem na dłużej. I zacząłem oglądać więcej, bo skoro już płacę, to chcę korzystać. Nie zdziwiłbym się więc, gdyby na to liczyło Google. “Płacę, podoba mi się, zostaję - wprawdzie trzeba będzie zapłacić nieco więcej, ale warto” - czy właśnie tak stwierdzą użytkownicy? Moim zdaniem to możliwe.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.