Wykorzystać chłopaka w jeden dzień

Wykorzystać chłopaka w jeden dzień30.09.2009 13:16

Okazji do świętowania i dawania prezentów wciąż przybywa. Jednym z niedawnych odkryć jest Dzień Chłopaka obchodzony 30 września. O tym jak firmy wykorzystują takie okazje do działań marketingowych, opowiadają przedstawiciele Empiku, Fruli.pl, Allegro i Toys4Boys

Dzień Babci, Matki, Dziadka, Kobiet, a obok nich Dzień Kowalskiego, Filatelisty czy ku Czci Narzędzi Pracy. Takich „świąt”. pojawia się w kalendarzu coraz więcej. Gdy dziś obecnie na Ziemi żyje 6 mld ludzi, każdy chce się wyróżnić i wymyśla kolejne dni upamiętniające jedzenie, osoby czy przedmioty.

Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

Chłopak czy już mężczyzna?

Dzień Chłopaka obchodzony 3. września to jedna z nowo przyjętych i systematycznie rozwijających się inicjatyw. Jego poprzednikiem był Dzień Mężczyzny, którego tradycję zainaugurował w 1999 r. Trynidad i Tobago. Jest to święto międzynarodowe, które w Polsce przypada na 10 marca.

Mimo że tradycja Dnia Chłopaka jest młodsza, społeczeństwo już ją zauważa. Podział na dzień mężczyzn i chłopców powoduje niemałe zamieszanie. Na forach internetowych kobiety zastanawiają się, co podarować i dlaczego mężczyźni świętują dwa razy w roku, skoro one dostają prezenty tylko raz, 8 marca. Nie brakuje również dyskusji, co decyduje o tym, że określamy kogoś chłopakiem lub mężczyzną - czy jest to wiek, status społeczny, poziom kultury, a może pierwsza wypita szklanka piwa lub jakiś inny pierwszy raz...

Liczy się oryginalność

Z tym podziałem nie mają problemu firmy - szczególnie te oferujące oryginalne produkty i różnorodne prezenty. Ze swoimi ofertami przychodzą na pomoc zdezorientowanym paniom. Odpowiednimi działaniami marketingowymi starają się przypominać o Dniu Chłopaka. „Spodziewamy się, że przed 3. września sprzedaż produktów przeznaczonych dla mężczyzn wzrośnie, bo coraz więcej kobiet chce obdarować swoich mężczyzn w ciekawy sposób” - przewiduje Agnieszka Gierus, dyrektor marketingu serwisu fruli.pl. Panie z poczuciem humoru mogą podarować swojemu mężczyźnie na przykład robot szpiegowski. Robota Rovio można wpuścić do ogródka, sypialni lub innego pomieszczenia i dzięki kamerze, w którą jest wyposażony, obserwować, co tam się dzieje. Dla kobiet szukających prezentów ważne jest jednak, że w serwisie mogą nabyć markowe prezenty w cenie gadżetu, np. męski zegarek Certina, który w sklepie kosztuje blisko 2 500 tys. złotych, na fruli.pl został sprzedany za jedyne... 15 złotych.

Do Dnia Chłopaka przygotowuje się również serwis i sklepy Toys4Boys. "U nas chłopaki mają święto przez cały rok. Nawet nazwa, toys4boys, jest im poświęcona" - mówi Marlena Brzezińska-Mackiewicz z Toys4Boys. Firma, oprócz oferty produktowej, przypomina klientom, czyj dzień jest obchodzony 3. września. "Na naszej stronie pojawia się baner przypominający o święcie oraz produkty polecane na prezent" - dodaje Brzezińska-Mackiewicz. Wśród nich znajdują się m.in. lodowaty kufel do piwa, strój kąpielowy Borata czy awaryjny brelok, do którego można schować pieniądze na "czarną godzinę". Sprzedaż ciekawych przedmiotów wzrasta w tym okresie również na Allegro.pl, choć serwis nie planuje ogólnych promocji. "Przede wszystkim popularne są drobne gadżety elektroniczne oraz śmieszne rzeczy z kategorii Pozostałe" - mówi Patryk Tryzubiak, PR Manager Grupy Allegro.

Oryginalne prezenty mogą stanowić rozwiązanie dla dziewczyn, które, jak można wywnioskować z internetowych opinii, nie mają wielu pomysłów na niespodziankę dla partnera, taty czy brata. Najczęstszymi propozycjami są bilety do kina, bokserki czy pluszowe maskotki. Może jednak warto się wykazać kreatywnością i zerknąć, co oferują takie serwisy jak Allegro, fruli.pl czy Toys4Boys.

"Święta" z potencjałem?

Niektóre firmy, podobnie jak część kobiet, nie decydują się na specjalne działania z okazji Dnia Chłopaka. Przyczyny tego są różne. Empik i jego internetowa część nie podejmują przed 3. września żadnych akcji promocyjnych związanych z chłopakami. "Nie jest to święto zbyt rozpowszechnione w Polsce i tak popularne, jak chociażby Dzień Babci, Dziadka czy Matki. Tym drugim poświęcamy dużo uwagi w naszych działaniach promocyjnych" - mówi Monika Marianowicz, PR&events manager Empiku. Innego zdania jest fruli.pl, którego zdaniem większość mężczyzn przynajmniej raz w roku chciałaby świętować swój dzień. Poza tym, dla kobiet Dzień Chłopaka to ciekawa możliwość okazania mężczyznom dowodów sympatii. "Ten dzień jest oczywiście mniej popularny od Dnia Kobiet, który ma długą tradycję. Ale nowe święta nie zyskają popularności, jeżeli klienci nie otrzymają odpowiednio dopasowanej oferty" - tłumaczy Agnieszka Gierus z fruli.pl.

Empik jeszcze nie jest przekonany co do popularności dnia chłopaka, Allegro plasuje się gdzieś pośrodku, a Fruli.pl i Toys4Boys wiedzą, że na takiej okazji można rzeczywiście zyskać. "W tym konkretnym przypadku najważniejsze, aby zyskali chłopcy i mężczyźni, otrzymując od kobiet oryginalne prezenty" - podsumowuje Agnieszka Gierus z fruli.pl.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.