Współczesne problemy Wi-Fi

Współczesne problemy Wi-Fi29.11.2012 16:24
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Wi-Fi to technologia, która towarzyszy nam od ponad dwóch dekad. W Polsce największy rozwój notuje w ciągu ostatnich lat. Jednak postęp technologiczny wprowadza nieustanne zmiany, które stawiają producentom sprzętu coraz to nowe wyzwania.

Najprościej mówiąc, Wi-Fi to technologia służąca do budowy lokalnych sieci bezprzewodowych. Zamysłem jej twórców było stworzenie możliwości bardzo szybkiej wymiany danych bez konieczności używania kilometrów kabli. O jej sukcesie nie trzeba przekonywać –. obecnie każde urządzenie mobilne posiada możliwość połączenia z siecią poprzez Wi-Fi.

- _ Wi-Fi to bezsprzecznie przyszłość bezprzewodowej komunikacji. Już dziś możemy znaleźć łącza oznaczone charakterystycznym symbolem w kawiarniach, centrach handlowych, czy głównych alejach miast. Idealnym przykładem jest nasza realizacja polegająca na zamontowaniu access pointów w warszawskich autobusach miejskich, która cieszy się sporym interesowaniem _ - mówi Michał Jarski, Dyrektor Ruckus Wireless na Europę Wschodnią.

Jednak z biegiem czasu, zmienia się charakterystyka sieci bezprzewodowych. Początkowo dla odbiorców liczył się wyłącznie zasięg. Wynikało to z dość niskiej popularności Wi-Fi w Polsce. Obecnie, gdy liczba użytkowników Wi-Fi rośnie w olbrzymim tempie, zasięg przestaje być jedynym istotnym parametrem.

– _ Przy projektowaniu łączy należy zwrócić uwagę na miejsca ich lokalizacji. Dla zastosowań komercyjnych, równie ważna co zasięg jest bowiem liczba użytkowników sieci. W przypadku stadionu piłkarskiego, centrum handlowego czy lotniska, sprzęt obciążony dużą liczbą aktywnych użytkowników przestanie spełniać swoje funkcje. Tak obciążona sieć nie będzie funkcjonować poprawnie, choćby zasięg usługi obejmował każde miejsce na danym terenie _ –. dodaje Michał Jarski.

System ZoneFlex 7782-N jest wyposażony w kilka technologii pozwalających na radzenie sobie z dużą liczbą użytkowników zgromadzonych w jednym miejscu. Posiada wyspecjalizowany system antenowy BeamFlex o bardzo wąskiej charakterystyce, dzięki któremu jest w stanie zapewnić łączność ponad 50. urządzeniom klienckim umieszczonym bardzo blisko siebie. Zakładamy, że ponad połowa uczestników wydarzenia korzysta z sieci, więc „inteligentna” antena access pointu 7782-N „oświetla” obszar dla ok. 1000 ludzi. Działając podobnie do reflektora punktowego jest w stanie dotrzeć do każdego z nich nie generując zakłóceń wpływających negatywnie na inne urządzenia. Jest także wyjątkowo odporna na intrerferencje pochodzące zarówno z instalacji Wi-Fi, jak i z innych źródeł (silniki elektryczne, łączność DECT, systemy radiowej komunikacji głosowej, wyświetlacze plazmowe etc.) często wykorzystwyanych na stadionach, centrach targowych, konferencyjnych czy galeriach handlowych.

O wyjątkowości systemu ZoneFlex 7782-N decyduje także technologia ChannelFly, która wykorzystuje wszystkie dostępne kanały Wi-Fi, znajdując na bieżąco najlepszą w danym momencie częstotliwość pracy systemu. Przy tak dużym zagęszczeniu urządzeń Wi-Fi jest to niezbędny element pozwalający na zdefiniowanie optymalnego planu w całym układzie punktów dostępowych. W efekcie na Charlotte Arena było możliwe zapewnienie stabilnej indywidualnej przepustowości dla każdego z klientów nawet na poziomie 40-5. Mbps, co do tej pory było niespotykane w miejscach tego typu i z taką liczbą klientów.

Na pytanie co jest ważniejsze –. gęstość czy zasięg – nie ma odpowiedzi. Obecnie oba parametry Wi-Fi są równie ważne. Jednak przy rosnącej liczbie użytkowników rozwiązanie problemu zapewnienia dobrej jakości sieci Wi-Fi na małym obszarze dla wielu użytkowników stanie się jednym z kluczowych kierunków rozwoju technologii.

Źródło: Informacja prasowa

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.