Wirtualna Polska przed Onetem! Jesteśmy najlepsi!

Wirtualna Polska przed Onetem! Jesteśmy najlepsi!07.08.2012 14:53

Wirtualna Polska została zwycięzcą w kluczowych kategoriach tematycznych badania Megapanel PBI/Gemius. Pierwsze miejsce pod względem liczby użytkowników zajęły "Informacje i Publicystyka", "Sport", "Styl Życia". Rekordowe statystyki odnotował "Sport" WP.PL - o 925 tysięcy użytkowników więcej, niż drugi w klasyfikacji, Onet.pl. Po raz kolejny Grupa Wirtualna Polska-Orange zdeklasowała też wszystkich rywali, jeśli chodzi o liczbę odsłon mobilnych - ponad 122 miliony - wyprzedziła Grupę Onet.pl o ponad 30 milionów i trzecią w kolejności, Grupę Gazeta.pl o 47 milionów odsłon. Co istotne, WP.PL wygrała z konkurencyjnymi portalami internetowymi w kategoriach "Kultura i rozrywka", "Motoryzacja" i "Komunikacja".

Numer 1 na rynku
Kluczowe kategorie tematyczne
„Informacje i publicystyka”. z zasięgiem 36,24% prześcignęła Onet, Gazetę i czwartą w rankingu badania Megapanel, Grupę Polskapresse. Ta kategoria to także rekordzista, jeśli chodzi o odsłony mobilne (Grupa Wirtualna Polska-Orange – 35 mln, Grupa Onet.pl – 29 mln, Grupa Gazeta.pl – niemal 26 mln).

Niekwestionowanym liderem jest „Sport”. Wirtualnej Polski, z liczbą użytkowników przekraczającą 6,6 miliona – o prawie 925 tysięcy więcej, niż Onet i ponad 2 miliony więcej, niż plasująca się na trzecim miejscu Gazeta.pl. Ponadto kategoria „Sport” odnotowała w czerwcu o 2,5 miliona użytkowników i 71 milionów odsłon więcej niż w maju.

–. To nasz sukces i jesteśmy z niego dumni, przyznaję. Wynik cieszy szczególnie, bo osiągnęliśmy go w wyjątkowym dla sportu miesiącu, miesiącu wielkich szans, z Euro 2012 w tle. Jak się okazało, znakomicie odczytaliśmy potrzeby naszego użytkownika. Ciężko też pracowaliśmy jako redakcja, by ponad sześciu milionom internautów dostarczyć informacje na temat tej wielkiej imprezy i wspólnie przeżywać prawdziwe emocje. – mówi Rafał Miernik, Kierownik Działu Sport w Wirtualnej Polsce – Coraz więcej uwagi poświęcamy też obszarowi mobile. Tu także mamy się czym pochwalić. Sport odnotował blisko 20 milionów odsłon mobilnych, za nami znalazła się cała nasza konkurencja: i Onet, i Gazeta, i Interia – dodaje.

Źródło zdjęć: © Kliknij w grafikę, aby powiększyć obraz (fot. WP.PL)
Źródło zdjęć: © Kliknij w grafikę, aby powiększyć obraz (fot. WP.PL)

Inna kategoria tematyczna portalu –. „Styl Życia” – to kolejny czerwcowy zwycięzca, z liczbą ponad 6,5 miliona użytkowników (zasięg: 33,48%). Za WP.PL uplasowały się Grupa O2.pl – 5,6 RU (zasięg: 28,57%) i Grupa Onet.pl – 5,5 miliona RU (zasięg: 28,19%). Także „Praca” Wirtualnej Polski zajmuje pierwsze miejsce pod względem zasięgu (10,48%); przed Grupą Pracuj (10,18%) i Grupą Gazeta.pl (6,96%).

Od lat WP.PL przewodzi zaś na rynku, jeśli chodzi o usługę poczta.wp.pl –. „Serwisy pocztowe” – zarówno w liczbie użytkowników, odsłonach, jak i we wskaźniku „czas”.

Odsłony mobilne Wirtualna Polska od września ubiegłego roku jest liderem stawki, jeśli chodzi o odsłony mobilne.

–. Czerwiec potwierdził, że doskonale sprawdza się przyjęta przez nas w tym obszarze strategia zapewniania użytkownikowi optymalnego dostępu do treści WP.PL; sukcesywne przenoszenie do obszaru mobilnego najważniejszych serwisów i usług oraz stały rozwój tych, które już udostępniliśmy przez telefony i tablety – mówi Paweł Janecki, Kierownik Zespołu Portal Dla Komórek – Ponad 122 miliony odsłon mobilnych oznacza jednocześnie, że systematycznie zwiększamy przewagę nad naszą konkurencją. Czarne konie WP.PL w czerwcu to sport, w tym specjalny serwis na Euro 2012 i informacje.

Za Wirtualną Polską uplasowali się: Grupa Onet.pl –. 90 milionów odsłon mobilnych, Grupa Gazeta.pl – 75 milionów odsłon oraz Grupa Spolecznosci.pl – ponad 41 milionów odsłon.

Czas
Grupa Wirtualna Polska-Orange zajmuje także pierwsze miejsce w czerwcowym Megapanelu jeśli chodzi o łączny czas spędzany przez użytkowników w portalu oraz średni czas na użytkownika.

Przed portalową konkurencją
Wirtualna Polska-Orange wyprzedza w czerwcu bezpośrednią konkurencję (Grupy: Onet, Interia, Gazeta, o2) pod względem zasięgu w kategoriach „Kultura i rozrywka”, „Motoryzacja” i „Komunikacja”, a wasze ulubione serwisy technologiczne zdecydowanie przodują w liczbie odsłon - to do nas uwielbiacie wracać po informacje.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.