Wielki powrót polskiej Unitry! Kultowa marka wraca do sklepów

Wielki powrót polskiej Unitry! Kultowa marka wraca do sklepów26.05.2014 15:15
Źródło zdjęć: © chip.pl

22 maja br. podczas oficjalnej konferencji prasowej, ogłaszającej reaktywację produkcji i sprzedaży produktów marki Unitra, firma K-Consult zaprezentowała koncepcję stworzonego Zrzeszenia Unitra, skupiającego krajowych producentów akcesoriów i sprzętu powszechnego użytku.

Firma Unitra, znana z pewnością nieco starszym naszym czytelnikom, zaprezentowała niedawno swoje nowe produkty! Należą do nich znakomicie zapowiadające się słuchawki, wzmacniacz lampowy i uchwyty do telewizorów. Wszyscy jednak wiemy jak najczęściej wyglądają "polskie" produkty, które tak naprawdę są produkowane w Chinach i tylko brandowane polską naklejką. Unitra chce pójść inną drogą i już teraz częściowo się to udało.

W chwili obecnej w skład Zrzeszenia Unitra wchodzą dwie firmy: Lobo-Techhnik - producent mocowań do telewizorów marki Unitra oraz PhonoGraph - producent wzmacniacza lampowego Edward. Z firmą PhonoGraph rozpoczęto także rozmowy dot. produkcji przedwzmacniacza gramofonowego. Ponadto trwają wstępne rozmowy dot. przyłączenia się do Zrzeszenia kilku innych polskich producentów i rozpoczęcia produkcji m.in. takich produktów jak: obudowy głośnikowe (Diora Świdnica) oraz gramofony (AdFontes). Etap rozmów z pozostałymi producentami jest nadal poufny. Firma K-Consult na konferencji oficjalnie zaprosiła do współpracy producentów akcesoriów i sprzętu zainteresowanych koncepcją Zrzeszenia.

Podczas spotkania z dziennikarzami zwrócono uwagę także na fakt produkcji słuchawek w Chinach. Firma K-Consult zaznaczyła, że intensywnie poszukiwała producentów słuchawek zapewniających odpowiedni stosunek jakości do ceny w Polsce. Do tej chwili nie znaleziono takiego producenta, niemniej jednak firma ogłosiła, ze nie zaprzestała poszukiwań owego producenta na rodzimym rynku.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Jednym z topowych produktów Unitry ma być wzmacniacz lampowy Edward. Jego cena z pewnością nie przypomina starych cen producenta, bowiem wyceniono go na 8 990 zł. Wzmacniacz ten wykorzystuje układ Williamson Push-Pull Ultralinear klasy AB1 i korzysta z następujących lamp: 2. GZ34S, 4x 6L6GC, 2x ECC99, 2x ECC82, 2x EM84. Takie połączenie komponentów sugeruje, że zaprojektowany i wyprodukowany w Polsce wzmacniacz ma trafiać do miłośników dobrego brzmienia, a nawet audiofilów. Czy to się uda? Zobaczymy.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Wśród zaprezentowanych modeli słuchawek najważniejszy jest model SN50. Jest to wierna kopia kultowych słuchawek produkowanych kiedyś przez Tonsil. Miejsce mieszaniny plastiku i skaju zajął przyjemny w dotyku welur pokrywający zdecydowanie miększą i przyjemniejszą, niż w dawnych SN-50, gąbkę okalającą muszle. Zmniejszono też o ponad 100 gramów wagę (słuchawki razem z przewodem). Podobnie, jak miało to miejsce w dawnych SN-50, tak i w replikach zastosowano specjalny system zatrzaskowy umożliwiający szybką i wymianę dużych muszli wokółusznych na mniejsze muszle nauszne, które znajdują się w zestawie. Jak wszystkie modele słuchawek Unitra model SN-50 wyposażony został w mikrofon do smartfona (z przyciskiem do odbioru i kończenia połączeń). Pasmo przenoszenia słuchawek zawiera się w przedziale od 20 Hz do 20000 Hz, średnica przetwornika to 40 mm, a ich czułość to 100 dB. W przypadku słuchawek cena jest bliższa kieszeniom Polaków i wynosi *249 zł. *

Czy marka Unitra przyjmie się ponownie na rynku? Jako Polacy mamy sentyment do naszych narodowych marek sprzed lat, co może wróżyć przynajmniej dobry start. Producent musi jednak pamiętać, że rynek słuchawek i wzmacniaczy jest trudny i panuje na nim ogromna konkurencja. Kupujemy coraz to lepsze jakościowo sprzęty i dokładnie zwracamy uwagę na parametry techniczne, jakoś brzmienia no i oczywiście cenę. Tutaj sentyment do polskiej marki z pewnością nie wystarczy, tym bardziej, że młodsi klienci lepiej znają markę Sony, albo Panasonic, niż markę Unitra.

CHIP/WP.PL

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Przełom! Dyski SSD będą 3x szybsze

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.