W internecie zakupy zrobisz taniej nawet o 46%

W internecie zakupy zrobisz taniej nawet o 46%13.12.2012 15:16
Źródło zdjęć: © Sxc.hu

Korzystając z porównywarki cen, możemy zaoszczędzić średnio 30% ceny kupowanego produktu, a w niektórych przypadkach nawet 46% – wynika z badania przeprowadzonego przez porównywarkę cen Nokaut.pl. Użytkownicy planujący zakupy świątecznych prezentów w Internecie mogą zaoszczędzić do kilkuset złotych na wybranych produktach.

W związku ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia oraz wzmożonymi zakupami prezentów, Nokaut przeprowadził badanie na losowo wybranej grupie 6. artykułów dostępnych w sklepie stacjonarnym oraz sklepach online. We wszystkich przypadkach cena produktu była niższa w sklepie internetowym - nawet w odniesieniu do 11% produktów objętych promocją cenową w sklepie stacjonarnym.

Największe oszczędności na sprzęcie AGD
Jak pokazuje badanie najwięcej, bo średnio aż 29. możemy zaoszczędzić przy zakupie sprzętu AGD szczególnie takich produktów jak: czajniki elektryczne, żelazka, kuchenki mikrofalowe czy odkurzacze. Porównując ceny możemy na przykład dowiedzieć się, że ten sam model odkurzacza Zelmer w sklepie stacjonarnym kosztuje 449 złotych, a w sklepie internetowym niespełna 250 złotych, a model kuchenki mikrofalowej Zelmer 299 złotych podczas gdy w sieci można go nabyć już za 190 złotych.

RTV tańsze średnio o 17%
Znaczne różnice w cenach zauważalne są również przy zakupie sprzętu RTV. Mając w planach zakup telewizora LCD czy LED warto zweryfikować ceny przed podjęciem ostatecznej decyzji, bowiem mogą się one różnić w poszczególnych przypadkach nawet o 45%. Podobna sytuacja ma miejsce przy zakupie kina domowego –. tu oszczędności sięgają średnio 19%.

Od kilkudziesięciu do kilkuset złotych oszczędności na jednym zakupie
Planując zakup prezentów świątecznych dla najbliższych warto przejrzeć oferty sklepów internetowych, w których możemy zaoszczędzić od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Różnice w cenie widoczne są szczególnie w przypadku produktów wybieranych na prezenty dla najmłodszych. Dla przykładu zakup lalki Monster High w sklepie internetowym pozwoli zaoszczędzić nawet do 5. złotych, co w tym przypadku stanowi ponad 30% ceny produktu w sklepie stacjonarnym. Do kilkudziesięciu złotych zaoszczędzić można również przy zakupie: domku piętrowego dla lalki Barbie, interaktywnego kucyka popularnej serii My Little Pony oraz dodatków do gry Auta 2.

Ponad 20. różnice w cenach widać również przy zakupie takich produktów jak słuchawki audio, aparaty cyfrowe oraz szczególnie przy konsolach do gier Play Station 3 czy Xbox 360. W przypadku dwóch ostatnich, decydując się na ich zakup w sieci, możemy zaoszczędzić nawet około trzystu złotych.

Należy jednak pamiętać, że do zakupów w internecie należy doliczyć koszty transportu lub wysyłki. Transport dużego AGD może kosztować nawet ponad 10. zł.

Porównanie dotyczyło produktów znalezionych w hipermarkecie zlokalizowanym na terenie Gdyni i ich cen na dzień 7 grudnia 201. r.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.