W dobie pandemii wszyscy jesteśmy millenialsami

W dobie pandemii wszyscy jesteśmy millenialsami02.03.2021 11:59
Źródło zdjęć: © Pixabay
Materiał powstał przy współpracy z Play

Osoby urodzone w latach 80’ i 90’ zeszłego wieku dorobiły się tytułów „pokolenia Y” czy „pokolenia millenium”. Myślimy o nich jako osobach nastawionych na niezależność, mobilność, egalitaryzm, a przede wszystkim – elastyczność. Wedle prognoz Millenialsi już w 2025 roku stanowić będą 75% wszystkich zatrudnionych, to oni swoimi portfelami będą decydować o kształcie i formie nabywanych usług, to do nich i ich oczekiwań producenci i dostawcy będą musieli się dostosować. I niektórzy, jak firma P4, operator sieci Play, już zaczęli.

Pokolenie podpięte do Internetu

Niektórzy – zwłaszcza starsi – patrzą na to złośliwie, inni widzą w tym ogromną przewagę, tak czy inaczej niezaprzeczalnym faktem jest związek tego pokolenia z Internetem. I nie chodzi tylko o social media; o prowadzenie życia zarówno w rzeczywistości wirtualnej, jak i poza nią. Internet to także – a być może przede wszystkim – dostęp do informacji, dostęp do wiedzy, możliwość komunikacji. To możliwość pracy zdalnej, z dowolnego miejsca na ziemi. Przechodząc w wymiar bardziej przyziemny, by Internet mógł spełnić swoje zadania, łącze musi być stabilne, a przepustowość dostosowana do indywidualnych potrzeb.

Jestem elastyczny – oczekuję elastyczności

Elastyczność pokolenia Y jest bardzo mocno powiązana z jego mobilnością. Mobilność jest tu rozumiana nie tylko jako element fizycznego przemieszczania się – jest to mobilność bardziej mentalna; gotowość do ruszenia naprzód, chęć pójścia krok dalej, zboczenia z utartej przez poprzednie pokolenia ścieżki. Wszystko to sprawia, że oczekiwania millenialsów wobec świata i innych ludzi są zgoła inne niż poprzednich pokoleń – i na tę zmianę rynek również zaczął odpowiadać. Nowa formuła proponowana w ofercie Play gwarantuje brak zobowiązań. Oznacza, że z usług zrezygnować można w dowolnym momencie (z zachowaniem okresu wypowiedzenia); nie ma konieczności wiązania się umową na kilkadziesiąt miesięcy. Rozwiązanie można przetestować i zrezygnować w każdej chwili, co stanowi definicję słowa „elastyczność”. W cenie 35 zł miesięcznie – co jest najniższą oferta dostępną obecnie na rynku - dostajemy nielimitowany pakiet danych z prędkością przesyłu do 150 Mb/s. W zależności od naszych potrzeb, Play oferuje również do wyboru prędkości do 300 Mb/s lub do 600 Mb/s.

Ja – wyraz indywidualności

Niemające nic wspólnego z solipsyzmem podejście, które potrafi nieprzyzwyczajonych drażnić – millenials mówi „ja”, mówi to często i tak patrzy na świat. Nie chodzi tu o naganną roszczeniowość – millenials jest indywidualistą, chce wyrazić siebie. Millenials nie bierze bezkrytycznie tego, co zostało mu oferowane – on składa sobie rzeczywistość z tych elementów, które mu najbardziej pasują, pozostałe odsuwając całkowicie lub zmieniając według swoich potrzeb.

I na tak rozumianą potrzebę indywidualności Play proponuje odpowiedź: jeśli do usług Internetu zamarzy nam się również telewizja, możemy wybrać spomiędzy pakietu zwykłego w świetnej cenie 45 PLN lub rozszerzonego (91 kanałów, z małym urządzeniem PLAY NOW TV Box, które pozwala zabrać całą telewizję wszędzie tam, gdzie jest dostęp do Internetu stacjonarnego) – wtedy Internet możemy wybrać stacjonarny lub bezprzewodowy i jeszcze dostaniemy na niego rabat.

Wszyscy jesteśmy millenialsami

Patrząc na to z dystansu, widać, jak wiele pandemia i przedłużające się obostrzenia zmieniły w mentalności nas wszystkich; bez względu na datę urodzenia. Obecnie wszyscy mniej lub bardziej jesteśmy mentalnie pokoleniem Y: wszyscy żyjemy na poły w świecie realnym, na poły wirtualnym. Internet stał się naszym podstawowym sposobem komunikacji; balansowanie na granicy lockdownu oraz troska o zdrowie swoje i najbliższych popycha nas w kierunku podtrzymywania relacji głównie w sieci. Każdy z nas – jedni łatwiej, inni poświęcili temu więcej wysiłku – dostosowujemy się do ciągle zmieniającej się sytuacji pandemicznej. Jesteśmy tak elastyczni jak to możliwe – i jednocześnie tej elastyczności oczekujemy od innych; kiedy np. podczas zdalnej pracy w domu mamy obok siebie głośno bawiące się dziecko; oczekujemy zrozumienia od współpracowników – podchodząc do rzeczywistości bardzo egalitarnie: wszyscy jesteśmy w tej samej, trudnej sytuacji. I w tej trudnej sytuacji, często w poczuciu narastającej bezsilności, chcemy by jak najwięcej zależało od nas, chcemy odzyskać poczucie wpływu i kontroli.

Nic na wiarę

Ostatnią z cech charakterystycznych pokolenia Y jest kwestionowanie status quo – millenialsi domagają się dowodów. Już nie „robimy tak, bo zawsze tak było”, tylko „skoro tak mówisz – pokaż dowód”.

Oferta Play w ramach proponowanych warunków finansowych przebija te dostępne u innych operatorów. Internet w przyzwoitej prędkości 150 Mb/s, która spokojnie wystarcza do domowego użytku (a warto zaznaczyć, że mówimy o Internecie stacjonarnym, z definicji z większą stabilnością), pozwala zaoszczędzić od 15 PLN do prawie 30 PLN miesięcznie, porównując do innych wiodących operatorów.

I, co ważne, użytkownik nie ponosi za opisaną wcześniej elastyczność żadnych dodatkowych opłat – bez zmian pozostaje cena, bez zmian pozostaje aktywacja usługi – podczas gdy konkurencyjne sieci potrafią obciążać za podobne rozwiązania kolejnymi kosztami.

To z nami zostanie

Specjaliści są zgodni – zmiany, wprost uruchomione przez pandemię koronawirusa lub tylko przez nią przyspieszone nie znikną ot tak. Postawy i nawyki konsumentów zmieniły się mocno i – wedle komentatorów – powrotu do czasów sprzed pandemii już nie będzie. Rynek na te zamiany musi odpowiedzieć – i pozytywne wydaje się, że zaczął w tak wielu istotnych obszarach.

Materiał powstał przy współpracy z Play
Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.