W 2015 roku rosła popularność masowej komunikacji SMS

W 2015 roku rosła popularność masowej komunikacji SMS28.01.2016 15:51
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Z roku na rok ewoluują platformy do masowej wysyłki komunikatów, które udostępniają coraz więcej funkcji i integracji z nowoczesnymi systemami.

Szacuje się, że ponad 20 proc. masowych wysyłek jest realizowanych przez firmy z sektora IT. Branże, które najczęściej korzystają z masowej wysyłki SMS-ów, to właśnie firmy IT (integratorzy, dostawcy platform IT, systemów - przykładowo Twitter, Uber, Steam), korporacje, e-administracja (ponad 600 urzędów w Polsce, szpitale, jednostki samorządowe), handel (e-commerce, retail), turystyka (hotele, restauracje, catering), logistyka/spedycja/transport (komunikacja miejska, taxi, kurierzy, poczta), edukacja, prywatna medycyna, agencje marketingowe i reklamowe, dostawcy usług (energetyka, komunikacja, finanse), czy w końcu startupy.

O ile wysyłka wiadomości P2P utrzymuje się w ostatnich latach na podobnym poziomie, to wysyłki B2C (firma do użytkownika) z roku na rok mają się coraz lepiej. Jak pokazują dane firmy _ SMSAPI.pl _, platformy do masowej wysyłki SMS, w roku 2015 w systemie zarejestrowanych było 31 000 użytkowników, którzy łącznie wysłali ponad 300 milionów wiadomości tekstowych. Dla porównania w roku 2014 łączna ilość użytkowników wynosiła 18 000 - oznacza to wzrost rzędu 182 proc..

Około 11 proc. SMS-ów wysyłanych z platformy SMSApi w roku 2015 miało polskie znaki. Wynikało to przede wszystkim z faktu, że jeden SMS, w którym pojawiają się znaki diakrytyczne może mieć długość 70 znaków zamiast 160. Dla twórców treści najważniejsze było zawarcie jak największej ilości informacji i przejrzystość przekazu, co możliwe było do osiągnięcia nawet z pominięciem polskich znaków.

Stosunkowo równo rozkładają się siły poszczególnych operatorów sieci w masowej wysyłce SMS-ów platformy. Najwięcej wiadomości tekstowych wysyłano do Orange (29 proc.), a następnie do sieci Plus (26 proc.), Play (24 proc.) i T-Mobile (21 proc.).

Coraz wyższy poziom świadomości technologii sprawia, że firmy decydują się na wdrożenie komunikacji SMS w postaci powiadomień o statusie realizacji zamówienia, terminie zapłaty, planowanej wizycie, informacji o rabatach, promocjach, ciekawych ofertach. Wzrasta także liczba SMS-ów wysyłanych w ramach kampanii marketingowych, np. w momencie wprowadzenia ciekawej oferty dla stałych klientów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.