UPC zainwestuje kilkaset mln zł i zaoferuje Internet 120 Mb/s

UPC zainwestuje kilkaset mln zł i zaoferuje Internet 120 Mb/s04.05.2009 20:37
Źródło zdjęć: © UPC

UPC Polska chce w 2009 roku dalej zwiększać sprzedaż potrójnej usługi i wzmacniać pozycję lidera na rynku, a także inwestować w cyfryzację sieci i wprowadzić usługę wideo na żądanie. Na inwestycje przeznaczy kilkaset milionów złotych.

Prezes UPC Simon Boyd powiedział, że UPC będzie nadal wyznaczać trendy w prędkości i jakości Internetu po tym jak w kwietniu spółka zwiększyła prędkości usług internetowych - usługa dostępu do Internetu Ultra przyspieszyła do 30 Mb/s.

_ Obecnie inwestujemy także we wdrożenie nowoczesnej technologiiá EuroDOCSIS 3.0, dzięki której znacznie zwiększymy przepustowości w sieciach i zwiększymy parametry usług internetowych, oferując prędkości powyżej 100 Mb/s. Dodatkowo, podniesiemy poziom zabezpieczeń sieci oraz lepiej wykorzystamy jej interaktywność do wprowadzania nowych aplikacji i usług dodanych. Dodatkową zaletą tej technologii jest to, że można ją instalować na istniejącej infrastrukturze kablowej przy stosunkowo niskich kosztach wdrożenia w porównaniu z takimi technologiami jak FTTH czy VDSL. Technologia ta daje nam znaczną przewagę konkurencyjną nad usługą DSL oferowaną przez największych rywali UPC, takich jak TP czy Netia _ - powiedział Boyd.

Internet o prędkości 120 Mb/s jest już dostępny w UPC w Holandii. Jak powiedział Boyd, usługa internetowa w tej technologii będzie sukcesywnie wdrażana we wszystkich krajach, w których obecne jest UPC, w tym również w Polsce.

W segmencie usług dla firm UPC stawia na małe firmy i wprowadziła zmiany w pakiecie usług dla tego sektora oferując wyższe prędkości i niższe ceny dla usług internetowych, nowe pakiety telefoniczne, a także możliwość zakupu usługi telewizji cyfrowej.

W lutym 2009 roku UPC Polska miało 400 tys. internautów. Z usługi telewizji cyfrowej, po 10 miesiącach od jej uruchomienia, korzystało ponad 100 tys. klientów, a z telewizji analogowej ponad milion abonentów. Z trzeciej z oferowanych usług - telefonu UPC - korzystało w lutym 150 tys. abonentów. Około 15% klientów UPC Polska korzysta ze wszystkich trzech usług.

_ Liczba abonentów telewizji analogowej utrzymuje się na podobnym poziomie, natomiast obserwujemy przechodzenie abonentów w stronę usług cyfrowych, podobnie jak w innych krajach europejskich. Rynek mediów ewoluuje w coraz szybszym tempie, a konsumenci coraz chętniej korzystają z cyfrowych technologii. Telewizja cyfrowa to coś więcej niż rozrywka - to również znaczne korzyści dla użytkowników: większy wybór, większa kontrola i większa wartość otrzymanej usługi. W Europie w roku ubiegłym aż 29% klientów CATV korzystało z usług cyfrowych, w Polsce odsetek ten stale rośnie _ - powiedział Boyd.

Prezes podkreślił, że mimo kryzysu branża telewizji kablowej rozwijała się dynamicznie i do 2012 roku tempo wzrostu rynku w Europie może wynosić 18% rocznie.

_ Jedną z ostatnich rzeczy, z której ludzie będą rezygnować to Internet, telefon i telewizja. Jak pokazują badania, w dobie kryzysu ludzie częściej korzystają z rozrywki dostępnej w domu - w telewizji i Internecie _ - dodał.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.