UKE analizuje ceny połączeń F2M

UKE analizuje ceny połączeń F2M08.08.2010 13:26

UKE opublikował analizę cen detalicznych za usługi połączeń do sieci ruchomych oferowanych przez operatorów stacjonarnych (F2M).

Analiza została sporządzona w oparciu o dane dostępne na dzień 1 maja 2010.

Zauważalny spadek liczby abonentów korzystających z usług telefonii stacjonarnej, zmienia strukturę przychodów z usług stacjonarnych, jak również taryfy abonamentowe oraz ceny połączeń. Spośród różnych rodzajów połączeń największe zyski sumaryczne przynoszą operatorom połączenia typu F2M, czyli połączenia kierowane z sieci stacjonarnych do sieci ruchomych.

W podsumowaniu analizy stwierdzono, że średnie ceny połączeń z sieci stacjonarnych do Orange, Era i Plus w okresie od 1 lipca 2009 roku do 1 maja 2010 roku zostały obniżone średnio o prawie 29%, z 0,73 zł do 0,52 zł za minutę połączenia.

Spośród największych dostawców usług stacjonarnych, jedynie spółki Telefonia Dialog i Multimedia Polska nie obniżyły cen połączeń do operatorów sieci Orange, Era i Plus. Pozostałych ośmiu operatorów (MNI Telecom, Vectra, Sferia, Aster, PTC, UPC Polska, Netia i TP) dokonało takich obniżek. W zakresie połączeń do sieci Play wśród analizowanych operatorów tylko Telefonia Dialog pozostawiła wysokość cen na tym samym poziomie.

Średnia opłata za połączenia do Play w okresie od 1 lipca 2009 roku do 1 maja 2010 roku u operatora PTC wzrosła o 16%. W tym czasie ceny u pozostałych operatorów (MNI Telecom, Vectra, Sferia, Aster, Multimedia Polska, UPC Polska, Netia i TP) zostały obniżone. Średnie obniżki dla analizowanej grupy operatorów wynosiły ponad 11%, z 0,94 zł do 0,83 zł za minutę połączenia.

Obniżenie stawek MTR wpłynęło na obniżenie cen za usługi połączeń z sieci stacjonarnych do sieci ruchomych i choć przełożenie efektów regulacji rynku hurtowego zakańczania połączeń głosowych w sieciach ruchomych na poziom cen na rynku detalicznym następuje z reguły z pewnym opóźnieniem (a niektórzy operatorzy stacjonarni nie obniżają swoich cen detalicznych w ogóle), to jednak bezsprzecznie działania regulacyjne na szczeblu hurtowym przekładając się na rynek detaliczny, przyczyniają się do zwiększania dostępności i wykorzystania usług telekomunikacyjnych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.