UE zaszkodzi Google'owi?

UE zaszkodzi Google'owi?26.11.2007 14:30
Źródło zdjęć: © Google

Unia Europejska ma zamiar dokładniej przyjrzeć się reklamie kontekstowej. Urzędnicy twierdzą, że czynią to, gdyż chcą chronić prywatność internautów. Gabriele Loewnau, doradca Niemieckiego Federalnego Komisarza ds. Ochrony Danych mówi, że działania takie będą ważnym obszarem zainteresowań urzędników w przyszłym roku.

UE będzie dążyła do tego, by zmusić Google'a do przechowywania informacji o działaniach użytkowników przez czas nie dłuższy niż 18 miesięcy.

Bruksela chce chronić użytkowników po tym, jak 13 000 osób korzystających z Facebooka podpisało petycję, w której sprzeciwiali się nowemu mechanizmowi wprowadzonemu przez ten serwis. Działa on w ten sposób, że jeśli osoba z listy znajomych w Facebooku kupiła jakiś towar, jesteśmy o tym informowani, a przedmiot ten jest nam polecany. Oczywiście każdy może zaznaczyć opcję, że nie chce, by o jego transakcjach informować innych. Krytycy twierdzą jednak, że bardzo łatwo jest się pomylić.

Wartość rynku internetowej reklamy zwiększa się w tempie 25% rocznie i przyrost ten jest pięciokrotnie większy, niż dla wszystkim mediów. W tej chwili 6-7% wszystkich wydatków na reklamę trafia do Sieci.

Skuteczna reklama wymaga zaś znajomości zwyczajów użytkowników. Z jednej strony może to budzić obawy o prywatność użytkowników. Jednak z drugiej trzeba pamiętać, że np. Google wyrosło na reklamie internetowej. Wiele sklepów stosuje też mechanizmy polecające, bazujące na zainteresowaniach użytkownika. Działania urzędników mogą doprowadzić do tego, że wiele legalnie działających firm straci, a nasza prywatność wcale nie będzie lepiej chroniona, gdyż np. cyberprzestępcy nie będą przejmowali się zapisami w ustawach.

Źródło artykułu:PC World Komputer
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.