Tylko 2% Polaków nie ma telefonu - czy to sukces?

Tylko 2% Polaków nie ma telefonu - czy to sukces?30.01.2009 21:32

Jak wynika z raportu Centrum Badań Marketingowych "Indicator" na temat rynku telekomunikacyjnego, polskie społeczeństwo szybko przyzwyczaja się do technologicznych rozwiązań. Według badań 54% Polaków posiada telefon stacjonarny, prawie 79% telefon komórkowy a 80% gospodarstw domowych posiadających komputer ma dostęp do Internetu. Analitycy oceniają jednoznacznie: to dobre wyniki.

*Jak wynika z raportu Centrum Badań Marketingowych "Indicator" na temat rynku telekomunikacyjnego, polskie społeczeństwo szybko przyzwyczaja się do technologicznych rozwiązań. Według badań 54% Polaków posiada telefon stacjonarny, prawie 79% telefon komórkowy a 80% gospodarstw domowych posiadających komputer ma dostęp do Internetu. Analitycy oceniają jednoznacznie: to dobre wyniki. *
Raport "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2008 roku. Klienci indywidualni" został przygotowany przez Centrum Badań Marketingowych Indicator. W trakcie badań pytano respondentów o jakość świadczonych usług w następujących kategoriach: telefon stacjonarny, telefon komórkowy, Internet i telewizja.

Wyniki badania są bardzo optymistyczne. Polskie społeczeństwo wykazuje duże zainteresowanie i potrzebę korzystania z usług telekomunikacyjnych. Na przykład telefon posiada 97,3% badanych. Z tego 40% korzysta wyłącznie z komórki, a jedynie 2% nie posiada żadnego aparatu.

Równie dobrze jest z korzystaniem z Internetu. 67% osób robi to codziennie, a to wynik bliski światowym standardom. Poza tym 80% gospodarstw domowych posiadających komputer ma dostęp do Internetu.

"Wyniki badań są bardzo obiecujące. To oznacza, że w naszym społeczeństwie drzemie wielki potencjał, który wystarczy odpowiednio wykorzystać. Jednak z drugiej strony przechodzimy te same stadia co inne państwa w trakcie rozwoju gospodarczego. Jedyne nad czym musimy jeszcze popracować to jakość telewizji. W społeczeństwach bardziej rozwiniętych odnotowuje się małą popularność dla telewizji kablowej lub satelitarnej, ale na korzyść telewizji mobilnej" - mówi dla PC World Anna Wywiórka, socjolog specjalizująca się w rozwoju społeczności internetowej.

Jak wynika z badań 42% Polaków wciąż korzysta z telewizji analogowej odbieranej za pomocą tradycyjnej anteny. 36% posiada kablówkę, a 20% telewizję satelitarną. Z naziemnej telewizji cyfrowej korzysta jedynie 5% Polaków.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.