Tinder. Amerykańscy naukowcy sprawdzili, o czym kłamią użytkownicy

Tinder. Amerykańscy naukowcy sprawdzili, o czym kłamią użytkownicy12.08.2019 10:25
Źródło zdjęć: © 123RF

"Przepraszam, padł mi telefon" i "Byłem na siłowni", to dwa typy najczęstszych kłamstw użytkowników Tindera. Amerykańscy badacze sprawdzili, czy kłamstwa sięgają głębiej niż tylko upiększonych zdjęć profilowych.

Z wcześniejszych badań uczeni wiedzieli, że mężczyźni lubią zawyżać swój wzrost, a kobiety poprawiać zdjęcia profilowe. Amerykanie chcieli dowiedzieć się jak głęboko sięgają kłamstwa w aplikacjach randkowych. David Markowitz i Jeff Hanckok z Uniwersytetu w Oregonie poprosili 200 osób o udostępnienie im historii ich konwersacji z aplikacji Tinder.

Kłamstwa o sobie i aby uniknąć dalszej rozmowy

Badacze odkryli, że kłamstwa można podzielić na dwie główne kategorie: dotyczącą własnej osoby (wygląd, zainteresowania, wykształcenie) i dostępności (odwoływanie lub unikanie spotkań, brak odpowiedzi).

W pierwszej kategorii kłamstwa nie dotyczyły jedynie wyglądu. Użytkownicy kłamią np. na temat uprawianych sportów czy wizyt na siłowni. Ma to nie tylko dać do zrozumienia, że ktoś jest wysportowany, ale też aktywnie dba o swoją figurę i kondycję. Kłamstwa dotyczyły też zainteresowań. Aby wyjść na atrakcyjniejszych użytkownicy kłamali mówiąc, że mają podobne zainteresowania co ich partnerzy.

Druga kategoria ma związek z unikaniem kontaktu. Użytkownicy kłamali np., że ich telefon "umarł" lub, że nie mogą się spotkać, gdy po prostu tracili zainteresowanie rozmówcą. To tzw. "kłamstwa lokajskie" (ang. butler lies), które mają w uprzejmy sposób zakończyć konwersację (np. "nie mogę rozmawiać, bo właśnie kelner przyszedł").

Małe kłamstwa są oczekiwane

Badacze z Oregonu ustalili, że pomimo dużej ogólnej ilości kłamstw, jedynie 7 proc. można zaliczyć jako "ciężkie". Resztę ocenili jako "miękkie" nieprawdy, które mają uczynić użytkowników atrakcyjniejszymi. Według amerykańskich naukowców są one wręcz oczekiwane w komunikacji przez aplikacje randkowe.

Źródło: The Conversation

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.