Tak chciał rynek

Tak chciał rynek03.08.2007 13:25

Każdy (przynajmniej w teorii) rodzic wie, że strategia kija i marchewki jest dużo skuteczniejsza, niż ciągłe karanie pociechy. Na swój sposób można to próbować przełożyć na realia biznesowe.

Każdy (przynajmniej w teorii) rodzic wie, że strategia kija i marchewki jest dużo skuteczniejsza, niż ciągłe karanie pociechy. Na swój sposób można to próbować przełożyć na realia biznesowe. Nie ma miesiąca, w którym Urząd Komunikacji Elektronicznej nie nałożyłby kary na Telekomunikację Polską, a ostatnio także na zależnego Centertela (Orange)
. Pretekstów było tyle, że nie czas i miejsce, aby je wymieniać. Tak czy inaczej pierwsze półrocze dla TP i jej Grupy kapitałowej było –. delikatnie rzecz ujmując – nieudane. Jako jeden z głównych powodów Maciej Witucki, prezes TP, podał rosnącą konkurencję. No i teraz pytanie – czy to zasługa działań UKE, czy po prostu rynek dojrzał do konkurencji. Więc i siłą rzeczy TP musi się pogodzić z faktem, że nie jest już jedyna i ma rywali, którzy chcą odebrać jej abonentów.

TP miała w I półroczu o blisko 3 proc. niższe przychody niż przed rokiem. Największe straty z tytułu telefonii stacjonarnej. Nie pomogło nawet to, że telefonia komórkowa niemal te straty wyrównała.Niemal, bo ostatecznie nie wyrównała, ponadto Grupa TP stratna była też na innych frontach. TP straciła na spadku cen za połączenia, oraz odejściu abonentów do konkurentów, choć ci ostatni mogli korzystać z infrastruktury TP –. zarówno jeśli chodzi o rozmowy, jak i dostęp do Internetu (dla wtajemniczonych chodzi m.in. o WLR i BSA, już lepiej nie rozwijajmy tych skrótów). Skala odejść od TP nie była może tak ogromna, jakby życzył sobie Regulator, a przede wszystkim konkurenci. Jednak na tyle spora, że zachwiała nieco finansami największego polskiego operatora. Nie na tyle, żeby mówić o kłopotach, ale na tyle, że trzeba było zacząć coś robić.

W strategii Grupy TP na lata 2008-201. telefonia stacjonarna – choć nadal pozostaje jednym z najważniejszych filarów – już nie jest oczkiem w głowie. Teraz „na tapecie” jest rozrywka, telewizja na życzenie. Na znaczeniu zyskają spółki, które zajmują się czym innym, niż telefonia. Np. Wirtualna Polska będzie platformą dla wszystkich przedsięwzięć internetowych Grupy TP. To wszystko ma zbilansować straty, jakie TP ponosi, lub poniesie w wyniku odejść abonentów. Docelowo ok. 50 proc. przychodów Grupy ma pochodzić z segmentów rynku, które nie podlegają regulacjom UKE, bądź innym regulatorom (np. Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji).

Jednym słowem sytuacja dojrzała do zmian. Pytanie, czy stało się tak w wyniku działań Regulatora, czy po prostu w wyniku zmian rynkowych. Odpowiedź na to pozostawia Wam internautom

Marcin Kwaśniak

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.