Świat LG w Polsce - jak się produkuje telewizory?

Świat LG w Polsce - jak się produkuje telewizory?02.02.2010 11:19

Firma LG, produkująca w pod wrocławskich Kobierzycach telewizory LCD i matryce ogłosiła swoje plany na najbliższy czas - LG zamierz stać się liderem na rynku. Strategia firmy opiera się na całkowitej zmianie sposobu odbioru treści przez widzów. Już niebawem tradycyjne oglądanie telewizji zmieni się na zupełnie nowe - interaktywne „korzystanie z telewizora”.

Firma LG, produkująca w podwrocławskich Kobierzycach telewizory LCD i matryce ogłosiła swoje plany na najbliższy czas - LG zamierz stać się liderem na rynku. Strategia firmy opiera się na całkowitej zmianie sposobu odbioru treści przez widzów. Już niebawem tradycyjne oglądanie telewizji zmieni się na zupełnie nowe - interaktywne „korzystanie z telewizora”.

Podczas spotkania z przedstawicielami firmy LG we Wrocławiu mieliśmy okazję dowiedzieć się, jak firma zamierza rozwijać swoją działalność na rynku telewizorów, a także mieliśmy okazję zwiedzić dwie fabryki LG: fabrykę LG Electronics zajmującą się produkcją telewizorów, oraz fabrykę LG Display produkującą matryce LCD.

Ambitne plany LG Electronics
Celem LG jest dalsze budowanie silnej pozycji marki telewizorów, po zajęciu w 2009r. drugiego miejsca na rynku z osiągniętą sprzedażą 16,2 milionów TV LCD. W 2010 r. LG planuje sprzedać łącznie 25 milionów telewizorów, w tym aż 7 milionów telewizorów LED LCD, przy przewidywanym popycie na rynku na poziomie ponad 171 milionów sztuk.
Taki plan oznacza 22. wzrostu względem roku 2009. Firma planuje również zwiększyć swój udział w rynku do 15%, w porównaniu z 11% udziałem w zeszłym roku. W 2011 roku LG zamierza osiągnąć pozycję lidera globalnego rynku telewizorów LCD.

Źródło zdjęć: © ZOBACZ ZDJĘCIA Z TAŚMY PRODUKCYJNEJ TELEWIZORÓW LCD
Źródło zdjęć: © ZOBACZ ZDJĘCIA Z TAŚMY PRODUKCYJNEJ TELEWIZORÓW LCD

„LG Electronics Polska jako część globalnych struktur firmy ma duży udział w efektywnym wprowadzaniu najnowszych rozwiązań technologicznych na rynki europejskie”. - powiedział Piotr Mirosław, dyrektor Sprzedaży RTV/AGD w LG Electronics Polska. ”Część sukcesu tkwi w możliwie najszybszym dostarczaniu innowacyjnej technologii do sklepów, a finalnie do klientów końcowych. Biorąc pod uwagę prognozy rynkowe, jeszcze w tym roku LG stanie się głównym producentem elektroniki konsumenckiej, który szybko reaguje na dynamicznie rosnące potrzeby konsumentów dotyczące m.in TV w technologii LED. Głęboko wierzę, że w 2010 roku staniemy się liderem tego segmentu.”

Cele firmy LG zakładają łączną sprzedaż 2. milionów telewizorów LCD i plazmowych. Firma planuje zwiększyć sprzedaż telewizorów plazmowych do 4 milionów sztuk na rynkach rozwijających się, w tym na rynku Azji, Bliskiego Wschodu oraz w Ameryce Środkowej i Południowej.

Globalnie LG skupi się na rynku dużych ekranów o przekątnej powyżej 5. cali, który zgodnie z prognozami ma zwiększyć się do 58 milionów sztuk - będzie to oznaczało 15-procentowy wzrost względem poprzedniego roku(2009).

Według przewidywań rynkowych, w 201. roku zapotrzebowanie na telewizory LCD w technologii LED przekroczy 46 milionów sztuk w samej Europie. Pod tym względem Europa wyprzedzi USA, gdzie spodziewany popyt wynosi 39 milionów sztuk. Nowym, niebywale atrakcyjnym rynkiem będą także Chiny z zapotrzebowaniem 37 milionów sztuk, które od ubiegłego roku wzrosło aż o 34%. Największy wzrost zapotrzebowania odnotowały kraje wschodzące (60%) z zapotrzebowaniem na 36,1 miliona sztuk.

Źródło zdjęć: © ZOBACZ ZDJĘCIA Z TAŚMY PRODUKCYJNEJ TELEWIZORÓW LCD
Źródło zdjęć: © ZOBACZ ZDJĘCIA Z TAŚMY PRODUKCYJNEJ TELEWIZORÓW LCD

Wraz z dynamicznie rosnącym zapotrzebowaniem zmieniają się wymagania Klientów. Pożądany telewizor, to nie tylko taki, który oferuje szerokie spektrum funkcji i idealny obraz. Dzisiaj kupujący oczekują, że jego urządzenie będzie miało najlepsze na rynku parametry matrycy, doskonały dźwięk, dostęp do nieograniczonej rozrywki online.

LG INFINIA
LG wprowadzi w 2010r. na rynek innowacyjną linię telewizorów FULL LED - LG INFINIA, stanowiącą kolejny krok w rozwoju technologii firmy.

LG INFINIA charakteryzuje się zastosowaniem najnowszej technologii obrazu Full LED, 3D, połączeń bezprzewodowych oraz dostępem do treści online. Jest to obecnie pierwsza na rynku linia posiadająca najcieńszy na świecie panel LCD o głębokości zaledwie 2,6 mm oraz niespotykaną dotychczas stylistykę BORDERLESS, w której ramka otaczająca ekran jest praktycznie niewidoczna.

Całościowy koncept LG Infinia dostarcza Klientowi zupełnie nowych, niespotykanych dotychczas wrażeń w trakcie użytkowania TV.

Nowa era korzystania z TV
„W przyszłości konkurencja wśród producentów telewizorów nie będzie się już opierać na podstawowych kryteriach, takich jak grubość telewizora i jakość obrazu”. - powiedział Piotr Mirosław, dyrektor sprzedaży RTV/AGD w LG Electronics. „Telewizor przekształci się w centrum multimedialnej rozrywki, wykraczając daleko poza rolę urządzenia do wyświetlania obrazu. Odchodzimy od standardowego ‘oglądania telewizji’ i rozpoczynamy nową erę ‘interaktywnego korzystania z telewizora’”.

Technologia 3D w zasięgu ręki
Już w pierwszych kwartałach 201. roku firma wprowadzi do sprzedaży telewizory w technologii 3D o przekątnej od 42 do 72 cali.

Źródło zdjęć: © ZOBACZ ZDJĘCIA Z TAŚMY PRODUKCYJNEJ TELEWIZORÓW LCD
Źródło zdjęć: © ZOBACZ ZDJĘCIA Z TAŚMY PRODUKCYJNEJ TELEWIZORÓW LCD

Telewizja w trzech wymiarach to nie tylko zaawansowana technologia wyświetlania obrazu, ale także praca nad dostępnością treści. LG wspiera rozwój telewizji 3. poprzez współpracę z nadawcami, którzy odgrywają kluczową rolę w rozwoju tego segmentu rynku, m.in. w Europie oraz Stanach Zjednoczonych. Pierwsze telewizory 3D LG wprowadziło na rynek koreański już w sierpniu 2009 roku.

Planowana globalna sprzedaż 40. 000 telewizorów w roku 2010 i kolejnych 3,4 mln sztuk w roku 2011 ma zapewnić firmie pozycję lidera producentów zestawów kin domowych w 3D. Telewizory z nowej serii wyposażone są także w wyjątkowo wąską ramkę otaczającą ekran, która podkreśli odpowiedni efekt obrazu trójwymiarowego. LG prowadzi również zaawansowane prace nad „aktywnymi” telewizorami 3D, które wymagają zastosowania jedynie okularów z aktywną migawką do oglądania treści w trzech wymiarach oraz modeli „pasywnych”, wyposażonych w filtr ekranowy.

W celu zapewnienia optymalnej jakości obrazów trójwymiarowych, LG dodatkowo prowadzi testy technologii korekcji, umożliwiającej automatyczną kontrolę jasności nakładających się elementów. Firma opracowała zestaw układów obsługujący różne typy sygnałów 3D.

LG - pierwsza w Polsce marka z 3D
Na rynek polski już od kwietnia br. LG wprowadzi do sklepów telewizory LCD z technologią 3D w przystępnej cenie. Tym samym stanie się pierwszą marką w Polsce, która tak szybko zaoferuje tę technologię polskim konsumentom. Kolejne modele będą pojawiały się sukcesywnie na rynku, wraz z poszerzaniem portfolio firmy.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.