Strony mobilne? W polskim internecie to ciągle margines

Strony mobilne? W polskim internecie to ciągle margines04.06.2014 13:16
Źródło zdjęć: © chip.pl

Specjaliści, którzy dla portalu Interaktywnie.com prognozowali, jak będzie wyglądała polska sieć w 2014 roku, nie mają złudzeń. Strony mobilne będą stanowić zaledwie 16-proc. odsetek wszystkich stron WWW.

Co nie znaczy, że firmy nie doceniają potencjału związanego z nowymi technologiami. Przeciwnie, przedsiębiorstwa, nawet te najmniejsze, coraz bardziej interesują się nowościami, które pozwolą im wyróżnić się z tłumu - jak na przykład promocja w social media, czy e-mail marketing. Wydawać by się mogło, że jest to także idealny czas dla mobile’u. Tu jednak sprawy mają się zupełnie inaczej. Choć użytkowników tabletów i smartfonów przybywa w błyskawicznym tempie, strony dostosowane do mniejszych ekranów to w Polsce cięgle niewielki kawałek tortu.

- Wersje mobilne maja na ogół jedynie portale i większe serwisy internetowe, największe sklepy internetowe, a także korporacje takie jak banki. Cała internetowa drobnica tkwi jeszcze epoce internetu desktopowego - nie ma wątpliwości Marta Smaga.

Cztery lata temu niewiele ponad połowa polskich przedsiębiorstw była obecna w sieci. W tym, według badań Głównego Urzędu Statystycznego, swoją stronę internetową ma około 6. procent firm. Tendencja jest zatem wzrostowa, ale - jak zauważają eksperci przepytani przez portal Interaktywnie.com - powoli zbliżamy się do sufitu.

- W statystykach GUS są uwzględniane wszystkie jednoosobowe działalności gospodarcze, które przeważnie nie są firmami świadczącymi usługi kilku klientom, ale samozatrudnieniem u jednego pracodawcy. Większość z nich nigdy nie będzie miała swojej strony - ocenia Marta Smaga, dyrektor działu rozwoju i technologii w Money.pl.

W tym kontekście nie dziwi więc równie ostrożne podejście ekspertów do Responsive Web Design. Choć technologia, która pozwala zaprojektować serwis tak, by dopasowywał się do ekranu, wydaje się im nieuchronną przyszłością, póki co - będzie miała marginalne znaczenie.

RWD wymaga większych nakładów finansowych i dłuższego czasu potrzebnego na jej wdrożenie. Kariera tej technologii zacznie się więc dopiero wtedy, gdy będzie miała wymierne przełożenie na efekty biznesowe. Większe marki, które mogą sobie pozwolić na długoterminowe inwestycje, już to wiedzą. Małe i średnie przedsiębiorstwa przekonają się o tym niedługo. W dłuższej perspektywie, to bowiem urządzenia mobilne zdominują sposób surfowania po sieci.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.