Spowolnienie wzrostu w segmencie muzyki online

Spowolnienie wzrostu w segmencie muzyki online22.01.2010 14:50
Źródło zdjęć: © heise-online.pl

Branża muzyczna pokłada największe nadzieje w sprzedaży ścieżek dźwiękowych przez Internet, ale w 2009 roku jednak się zawiodła. Globalne obroty ze sprzedaży muzyki online wzrosły o 12 procent do poziomu 4,2 miliarda dolarów (2,9 miliarda euro) – jest to po raz pierwszy więcej niż jedna czwarta ogólnych obrotów całej branży.

Źródło zdjęć: © Piosenka Lady Gagi wygenerowała największe obroty w sektorze płatnej muzyki online w 2009 roku (fot. heise-online.pl)
Źródło zdjęć: © Piosenka Lady Gagi wygenerowała największe obroty w sektorze płatnej muzyki online w 2009 roku (fot. heise-online.pl)

Jednak w 2008 roku wzrost wyniósł 25 procent. Kłopoty i straty wynikają przede wszystkim z nielegalnego i darmowego pobierania piosenek i albumów – takie argumenty wciąż powtarza światowe stowarzyszenie przemysłu fonograficznego IFPI.

Boom internetowy nie wystarcza do trwałego wzmocnienia branży muzycznej. Mimo że przychody z handlu muzyką w Sieci wzrosły od 200. roku aż o 940 procent, w tym samym okresie o 30 procent spadły łączne obroty całej branży (a w pierwszej połowie 2009 roku obniżyły się o 12 procent).

Największe obroty wygenerował w ubiegłym roku utwór Poker Face Lady Gagi. Piosenka została pobrana za opłatą 9,8 miliona razy. Na drugim miejscu uplasował się Boom Boom Pow Black Eyed Peas (8,5 miliona pobrań), a na trzecim –. piosenka I'm Yours Jasona Mraza (8,1 miliona).

Branża muzyczna podaje, że ma 27 procent udziałów w światowych obrotach treściami cyfrowymi: 32 procent przypada na gry, 5 procent na filmy, 4 procent na gazety, a 2 na czasopisma. W 2009 roku w Internecie można było kupić ponad 11 milionów utworów muzycznych – w 2003 roku był ich tylko milion.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.