Sony nie chce darmowej muzyki

Sony nie chce darmowej muzyki19.11.2014 09:55
Źródło zdjęć: © Giznet.pl

Nie jest tajemnicą, że opinia Taylor Swift dotycząca stawek dyktowanych artystom przez popularne serwisy streamingowe wcale nie należy do odosobnionych w obecnej branży muzycznej. Coraz więcej wskazuje na to, że niebawem do grona buntujących się przeciwko tym serwisom dołączy także Sony, które wyraziło chęć ponownego „rozważenia swego wsparcia dla darmowych platform muzycznych”.

Według dyrektora finansowego Sony Music, Kevina Kehellera, odbył on w ostatnim czasie bardzo wiele rozmów z inwestorami poddającymi w wątpliwość sens kontynuowania współpracy z serwisami tego typu. Zdaniem czołowego reprezentanta firmy, trudno podważyć fakt, że kierownictwo wytwórni musi stale dbać o jej pozycję na rynku i analizować jej wpływy przy uwzględnieniu szacunków dotyczących „wysokości środków pozyskiwanych z różnych źródeł dystrybucji”. Zgodnie ze słowami przedstawiciela Sony, przywoływanymi przez Wall Street Journal, przedstawiciele branży powinni poważnie się nad tym, „czy darmowe platformy, opierające swą działalność na przychodach z reklam, hamują rozwój płatnych serwisów z muzyką”.

Jak zaznacza dziennik – tak jednoznaczne stanowisko Kehellera może sugerować, że wytwórnia dokona w pewnych zmian w swym podejściu do internetowych platform muzycznych. Niewykluczone, że będzie ona dążyć do rychłej renegocjacji ustalonych stawek otrzymywanych za pojedyncze odtworzenia jej utworów. Jako że wciąż nie podjęto żadnych, wiążących decyzji w tej sprawie, spekulacje na na temat możliwego odejścia SM z tych usług, póki co warto traktować z odpowiednim dystansem.

Jak będzie naprawdę – dowiemy się pewnie dopiero za kilka miesięcy.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.