Smartfony coraz popularniejsze

Smartfony coraz popularniejsze30.08.2012 13:00
Źródło zdjęć: © WP.PL

Analitycy uważają, że już w 2013 roku smartfony będą stanowić połowę sprzedawanych na świecie telefonów komórkowych. Przyczyną takiej popularności jest spora ilość przydatnych aplikacji, jakie zawierają, duże wygodne wyświetlacze, możliwość połączenia z internetem oraz spadająca cena – poinformował Computerworld.

Analitycy z firmy IHS iSuppli, prowadzącej stałe monitorowanie rynku teleinformatycznego, opracowali raport dotyczący smartfonów i ich popularności na rynku łączności komórkowej. Według raportu, cytowanego przez Computerworld, smartfony są obecnie najchętniej kupowanymi urządzeniami spośród mobilnych urządzeń łączności. Jak stwierdził Wayne Lam, analityk z IHS iSuppli, zainteresowanie nimi przekracza dotychczasowe przewidywania analityków –. jeszcze w 2011 roku sądzili oni, że smartfony będą powoli ekspandowały na rynku łączności komórkowej, a ich sprzedaż nie osiągnie przed 2015 rokiem 50 proc. sprzedaży wszystkich urządzeń komórkowych.

Tymczasem z obecnego raportu IHS iSuppli wynika, iż w końcu 201. roku smartfony osiągną 54 proc. udział w całym globalnym rynku telefonów komórkowych, zaś w 2016 roku będzie to już 67,4 proc.. W obecnym, 2012 roku będzie to 46 proc., a w 2011 roku udział ten wynosił 35 proc. Jak przewiduje Wayne Lam, w ciągu najbliższych 3-4 lat procentowy wzrost sprzedaży smartfonów będzie dwucyfrowy.

Lam uważa, że przyczyną takiej popularności smartfonów jest ich spadająca cena, zwłaszcza w krajach Azji i Pacyfiku, duża ilość ciekawych i przydatnych aplikacji, jakie sprzęt ten oferuje, multimedia, znajdujące się obecnie w standardowych funkcjonalnościach większości nowych smartfonów –. nawet tych tańszych oraz ich budowa. W najnowszych smartfonach, w większości sporych rozmiarów, same połączenia głosowe są jedną z funkcji – i to nie tych najważniejszych - zaś samo urządzenie ukierunkowane jest na multimedia oraz na połączenia z internetem.

Zmiany te dostrzegają także analitycy z ABI Research, twierdząc iż smartfony zaczynają powtarzać model ewolucji notebooków, dzieląc się na biurowe, zawierające jedynie standardowe funkcjonalności multimedialne, za to posiadające mini-pakiety biurowe np. do edycji prezentacji czy tekstu oraz multimedialne, w których najważniejsze są multimedia. Powoli też zaciera się granica między smartfonami z górnej półki cenowej a tabletami. Według firmy analitycznej IDC, w kraju o wyjątkowo dużej wadze łączności komórkowej, jakim są Chiny większość wysyłki nowych telefonów komórkowych w II kw. 201. roku stanowiły właśnie smartfony. Wysłano wtedy na rynek chiński wtedy 44 mln smartfonów, czyli 51 proc. wszystkich sprzedanych telefonów komórkowych w tym kraju.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.