Śledzik z Naszej-Klasy przypłynął!

Śledzik z Naszej-Klasy przypłynął!09.09.2009 09:30
Źródło zdjęć: © internetstandard.pl

Działa już zapowiadany od dłuższego czasu komunikacyjny dodatek do serwisu Nasza-Klasa.pl. Śledziowanie czas zacząć.

Zapowiadany od kilku tygodni mikroblog od Naszej-Klasy działa pod adresem Nasza-klasa.pl/sledzik. Czy 1. mln użytkowników najpopularniejszego w Polsce serwisu społecznościowego polubi nową funkcjonalność umożliwiającą komunikowanie się z innymi internautami w czasie rzeczywistym?
Śledzikowe konto zintegrowane jest ze społecznościowym profilem użytkownika w serwisie Nasza-Klasa.pl - logowanie odbywa się za pomocą dotychczasowego loginu i hasła. Sama funkcjonalność jest również widoczna i aktywna w serwisie Nasza-Klasa.pl - stanowi uzupełnienie innych, różnorodnych usług dostępnych w serwisie (poczta, wirtualne prezenty, galeria zdjęć, fora dyskusyjne i in.).

Osoby będące na liście znajomych automatycznie stały się "followersami", a także są obserwowane ("śledzone") przez właściciela konta. W prosty sposób do osób śledzonych dodać można także internautów spoza listy znajomych. W lewym menu jest także miejsce na "osoby polecane" (celebrities?), które mogą być atrakcyjne do śledzenia i które warto dodać do listy swych znajomych.

Użytkownicy Śledzika wysyłać mogą - zarówno do "śledziosfery", jak i tylko do swych znajomych - wiadomości składające się z 25. znaków. W ten sposób dzielić się można z innymi: informacjami tekstowymi, a także wklejanymi linkami do obrazków, materiałów wideo, muzyki oraz interesujących zasobów sieciowych. "Napisz co teraz robisz, o czym myślisz lub prześlij ciekawy link" - zachęcają twórcy serwisu. Istnieje możliwość komentowania wpisów, a także oznaczania ich gwiazdką. Internauta, który się rozmyśli może skasować swojego "pluska".
Możliwości komunikacyjne Śledzika nie są niczym nowym, ani rewolucyjnym na polskim rynku mikroblogowym. Co więcej, wydaje się, że są nawet banalnie proste i nieskomplikowane oraz (celowo?) pozbawione zaawansowanych funkcji (jak np. tagowanie, RSS). Twórcy Sledzika unikają również nazewnictwa w stylu "serwis mikroblogowy" czy "lifestreamingowy". To z pewnością świadoma akcja mająca na celu oswojenie użytkowników Naszej-Klasy z nową usługą oraz przekonanie ich do zalet mikroblogowania. Dopiero w następnej kolejności o czym wspominał m. in. Dominik Kaznowski podczas oficjalnych testów Śledzika, narzędzie będzie rozwijane i wzbogacane nowymi funkcjonalnościami.

Biorąc pod uwagę ogromną grupę docelowych odbiorców Śledzika, którymi są użytkownicy Naszej-Klasy (11,6 mln real users wg czerwcowej fali badania Megapanel PBI/Gemius) Śledzik.pl z pewnością zmieni układ sił na polskim rynku mikroblogowym. Jak do tej pory największą ilością użytkowników pochwalić się może Blip.pl (329 tys. real users), Flaker.pl ma 43 tys. real users. Nie należy jednak zapominać, że ostatniego słowa nie powiedziała firma o2.pl. W jej portfelu oprócz popularnego minibloga Pinger.pl (w czerwcu 671 tys. real users) już niedługo znajdzie się typowo mikroblogowy serwis "dla ludzi z głową i sercem" Fejm.pl .

Zobacz jak pływa Śledzik:

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.