Samochód "zawsze online": jak elektronika w autach staje się standardem

Samochód "zawsze online": jak elektronika w autach staje się standardem26.03.2018 15:37
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Artykuł sponsorowany

W samochodach coraz częściej montowane są różne elektroniczne komponenty, które zapewniają kierowcy szereg różnych udogodnień, a w dodatku umożliwiają ciągłą łączność z Internetem. Jak przewidują analitycy, w niedalekiej przyszłości wprowadzenie tej technologii (znanej jako Internet of Things) prawdopodobnie będzie standardem.

Internet of Things, czyli rozwiązanie polegające na zapewnieniu urządzeniu stałego łącza sieciowego, jest coraz częściej wykorzystywane w gamie różnego rodzaju sprzętu. Nikogo już nie dziwią na przykład podłączone do Sieci lodówki czy pralki. „Internet Rzeczy” nie omija również motoryzacji – jak uważają specjaliści, w tej branży w ciągu kilku następnych lat stanie się on niemalże standardem.

200 milionów aut

Według analiz specjalistów z BI Intelligence, przyszłość „podłączonych” samochodów zapowiada się znakomicie – w ciągu następnych dwóch lat liczba aut korzystających z rozwiązań IoT ma wynieść ponad 200 milionów (źródło: http://www.businessinsider.com/growth-in-the-connected-car-market?IR=T). Wbudowana w nie elektronika wykorzystywana jest do różnego rodzaju zadań, ale najpopularniejszym z nich jest wspomaganie kierowców podczas jazdy, np. podczas parkowania. Na drugim miejscu znajdują się funkcje związane ze zwiększaniem bezpieczeństwa jazdy. Z kolei zadania związane z rozrywką (np. streamowanie filmów z popularnych serwisów w rodzaju Netflixa) plasują się dopiero na trzecim miejscu.

Kooperacja z gadżetami

Instalowanie sieciowych komponentów w autach to również nowy sposób na wykorzystanie podczas jazdy elektronicznych gadżetów, np. smartfonów. Ciekawym tego przykładem jest współpraca Jaguara z producentami GoPro, której efektem jest aplikacja ReRun, wykorzystująca smartfon, samochodową elektronikę oraz kamerkę GoPro w celu łatwego gromadzenia danych telepatycznych (źródło: http://www.cthreereport.com/category/technology/gadgets/). Można się spodziewać, że to nie jedyne połączenie samochodowego IoT ze smartfonami, jakie szykują dla nas specjaliści od tej technologii. Współczesne telefony są przecież na tyle uniwersalne i rozbudowane, że pojawiają się nawet usługi w rodzaju tzw. mobile phone insurance, czyli specjalistycznego ubezpieczenia oferowanego przez firmy takie jak Gadget Cover.

Kto wie o „podłączonych” autach?

Co ciekawe, o ile producenci aut nie ustają w wymyślaniu kolejnych sposobów na udogodnienie jazdy za pomocą IoT, to sami użytkownicy wciąż jeszcze nie do końca zdają sobie sprawę z użyteczności tej technologii. Jak wykazały ankiety, tylko 14% konsumentów wie, czym są auta podłączone do IoT i jakie są ich zalety (źródło: http://www.businessinsider.com/growth-in-the-connected-car-market?IR=T). Ten stan pewnie będzie się jednak zmieniać dzięki kampaniom prowadzonym przez motoryzacyjnych gigantów, gdyż jest to dla nich niezwykle profitowy segment branży. Wskazują na to analizy, według których do 2020 r. cała wartość sektora aut podłączonych do sieci ma wynieść aż 2,3 biliarda dolarów.

Auta wykorzystujące Internet of Things, niegdyś mrzonka rodem z filmów science-fiction, obecnie zaczynają stawać się nowym standardem. Analizy rynkowe i prognozy wyraźnie wskazują, że producenci są zgodni co do tego, iż warto stawiać na rozwój tej technologii. Mają ku temu wyraźne powody – przewidywane na najbliższe dwa lata zyski zapowiadają się co najmniej obiecująco.

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.