Są biura prasowe... i jest Effecto!

Są biura prasowe... i jest Effecto!27.04.2015 13:53
Artykuł sponsorowany

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wprowadził na rynek nowe rozwiązanie wspierające komunikację z mediami. System Effecto zmienia dotychczasowy sposób zarządzania media relations, łącząc 3 elementy: dedykowane bazy mediów, dziennikarzy i ekspertów, program pocztowy oraz intuicyjny portal do automatycznego pomiaru efektywności każdego wyemitowanego komunikatu.

System Effecto dedykowany jest głównie specjalistom public relations i rzecznikom prasowym, ale pośrednio –. dzięki możliwości precyzyjnego wyboru odbiorców informacji – wspiera również dziennikarzy. Odpowiada na potrzeby osób, które oczekują bieżącej obserwacji rezultatów prowadzonych działań. Z uwagi na dostępne funkcjonalności jest idealny zarówno dla tych, którzy nie posiadają własnej bazy kontaktów do mediów, jak i tych dysponujących własnymi danymi. Sprawdzi się również przy wysyłce komunikatów – bezpośrednio z systemu lub przy użyciu programu użytkownika. Effecto oferuje co najmniej kilka elementów, wyróżniających go spośród oferowanych na rynku biur prasowych: pomiar efektywności w czasie rzeczywistym; wyszukiwanie informacji z największej liczby źródeł; kontakty z przygotowanej na zamówienie bazy mediów, dziennikarzy i ekspertów; możliwość dodawania kontaktów własnych; wysyłkę komunikatów do mediów oraz intuicyjny i wygodny w obsłudze panel.

Mierzenie efektywności

Proces analizy publikacji przez system Effecto rozpoczyna się zaledwie kilka minut po wysyłce komunikatu do mediów. Dla pomiaru efektywności istotny jest pełny tytuł informacji oraz jej treść –. dokładny tekst komunikatu z pominięciem daty, tytułu, grafik i podpisów pod nimi oraz stopki kontaktowej. Z kolei do wysyłki wystarczy uzupełnić dane nadawcy i wprowadzić skróconą nazwę komunikatu, czyli taką, po której użytkownik będzie rozpoznawał daną informację w podsumowaniach medialności i efektywności, a także przy wyszukiwaniu. Narzędzie umożliwia również zaplanowanie daty wysyłki komunikatu oraz ewentualne przerwanie procesu edycji i powrót do niej przez wybór odpowiedniego statusu.

Źródło zdjęć: © Pulpit systemu Effecto (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © Pulpit systemu Effecto (fot. Materiały prasowe)

Wysłanie informacji uruchamia moduł efektywności zarówno w zakresie wysyłki, jak i publikacji w mediach. Od tej chwili na bieżąco można śledzić po pierwsze, czy dziennikarze odebrali informację, po drugie –. jakie media opublikowały komunikat i jaki jest ich odbiór.

Zarządzanie media relations ułatwiają podstawowe dane, które dla wygody użytkownika zostały zgromadzone na pulpicie. System wskazuje najbardziej medialne komunikaty w ostatnich 7. 30 i 90 dniach. Dzięki temu z łatwością możemy ocenić, która informacja prasowa cieszyła się największym zainteresowaniem, a która zainspirowała dziennikarzy do opracowania szerszych opracowań i artykułów. Narzędzie umożliwia także bieżącą orientację w zakresie medialności i efektywności ostatnich 10 komunikatów. W podsumowaniu znajdziemy takie dane jak data wysyłki komunikatu, udział informacji odebranych przez dziennikarzy, liczba publikacji i ich szacowane dotarcie.

Monitoring największej liczby źródeł

W poszukiwaniu zwrotów wyemitowanej informacji analizowana jest najszersza na rynku baza źródeł, którą stanowi 110. tytułów prasowych, blisko 5 mln źródeł internetowych, w tym najpopularniejsze serwisy społecznościowe oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Użytkownik zyskuje dane na temat medialności i efektywności komunikatu w oparciu o najbogatszą i intensywnie rozwijaną bazę mediów. Bez czekania na raporty i analizy, na bieżąco otrzymuje informacje na temat wyszukanych publikacji, będących wynikiem wysłanego komunikatu.

Bazy mediów, dziennikarzy i ekspertów

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów opracowuje bazy mediów, dziennikarzy i ekspertów wg indywidualnych wskazań i potrzeb każdego klienta.

Narzędzie ułatwia zarządzanie kontaktami - wyszukiwanie adresatów w oparciu o filtry, w tym m.in. temat czy zasięg mediów, rodzaj medium, źródło i częstotliwość. Z kolei wybór dziennikarzy i redakcji z listy ułatwia opcja filtrowania kontaktów wg rodzaju i typu medium.

Effecto z jednej strony chroni adresatów komunikatów (redakcje, dziennikarzy) przed otrzymywaniem niechcianej treści, z drugiej ich nadawców przed blokadą z powodu spamowania. Kontakty w bazie są grupowane pod względem zainteresowania określonych źródeł medialnych daną treścią.

Dodawanie własnych kontaktów

Effecto umożliwia użytkownikowi uzupełnianie bazy o indywidualne gromadzone i sprawdzone adresy. Każdy dodany kontakt, zarówno z bazy mediów, dziennikarzy i ekspertów, jak i własny można przypisać do konkretnej tematyki, wybranej z listy lub utworzonej samodzielnie. W razie potrzeby system pozwala przyporządkować ten sam kontakt do kilku wybranych tematyk.

Wysyłka komunikatów

Użytkownik ma do wyboru dwa sposoby wyemitowania komunikatu do mediów: z poziomu samego narzędzia lub ulubionego, wykorzystywanego dotychczas programu pocztowego. System generuje wówczas unikatowy adres e-mail. Wybór opcji wysyłki zależy od rodzaju treści, w szczególności obecności grafik w tekście oraz potrzeby formatowania tekstu.

Effecto archiwizuje wszystkie wysłane komunikaty. Na liście można wyszukać konkretną informację po nazwie skróconej, jaka została mu nadana, a także filtrować uzyskany wynik po dacie wysłania i statusie.

Wygoda, intuicyjność i łatwość obsługi

Panel systemu Effecto powstał w oparciu o najnowsze rozwiązania zastosowane na portalu Inforia, na którym PRESS-SERVICE Monitoring Mediów udostępnia przeglądy mediów. Proponowany, sprawdzony sposób zarządzania informacjami jest efektem wieloletniego doświadczenia w dziedzinie monitoringu mediów i współpracy z klientami. Użytkownik Effecto ma do dyspozycji podręcznik systemu, w którym znajdzie szczegółowe objaśnienia wszystkich funkcji narzędzia.

Pomiar efektywności dostępny jest we wszystkich oferowanych pakietach. Niezależnie od wybranej opcji klient otrzymuje możliwość dodawania nielimitowanej liczby kontaktów medialnych, korzystania z systemu przez nieograniczoną liczbę użytkowników oraz dedykowanego opiekuna.

_ Premiera systemu Effecto miała miejsce podczas Kongresu Profesjonalistów PR, który odbył się w dniach 23-24 kwietnia w Rzeszowie. Narzędzie spotkało się z pozytywnym przyjęciem uczestników spotkania. Tegoroczne wydarzenie w całości poświęcone było media relations. _

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów jest liderem w dziedzinie kompleksowego monitoringu internetu, social media, prasy, radia i telewizji. Agencja specjalizuje się w opracowywaniu wielopoziomowych audytów i raportów medialnych, niezbędnych w profesjonalnym zarządzaniu wizerunkiem. _ Odpowiadamy w 15 minut na zapytania handlowe złożone na stronie psmm.pl _

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.