Rozłączyło połączenie, a w słuchawce słyszysz skończoną rozmowę. Zobacz, dlaczego tak się dzieje

Rozłączyło połączenie, a w słuchawce słyszysz skończoną rozmowę. Zobacz, dlaczego tak się dzieje04.10.2017 12:29
Źródło zdjęć: © Fotolia | little.eagle

Dlaczego ktoś nagrywa międzynarodowe połączenia, a później je odtwarza? Powód jest wbrew pozorom błahy. Choć i tak niepokojący, bo ktoś może mieć dostęp do naszych rozmów.

Portal niebezpiecznik.pl przytoczył problem jednego z czytelników. Jego znajomy rozłączył się, po czym w słuchawce usłyszał skończoną przed chwilą rozmowę. Co ciekawe, to samo spotkało później opisującego całą sytuację.

“W trakcie rozmowy telefonicznej do Polski, po 2-3min rozłączyło mnie i odtworzyło całą rozmowę od początku do końca, gdzie było słychać tylko i wyłącznie mojego rozmówcę. Mój głos nie był słyszany” - czytelnik wyjaśnił tajemnicze zdarzenie w mailu do Niebezpiecznika.

W komentarzach pod informacją wiele osób pisało, że miało podobny problem. Nie liczył się operator, a problem pojawiał się zawsze w trakcie rozmów międzynarodowych w roamingu.

Winny jest pośrednik w połączeniach roamingowych, który chce zarobić więcej - tłumaczy serwis Niebezpiecznik.pl.

Jak nie wiadomo, o co chodzi, to wiadomo, że o pieniądze. Po prostu pośrednik rozlicza się za czas połączenia, więc specjalnie je wydłuża, odtwarzając nagraną rozmowę. Nie trzeba się obawiać, że ktoś celowo podsłuchuje nasze prywatne rozmowy. Choć i tak nie wiadomo, co później dzieje się z tymi nagraniami i kto jeszcze ma do nich dostęp.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.