Raz lepiej, a raz gorzej

Raz lepiej, a raz gorzej13.05.2008 16:32

Pierwszy kwartał 2008 r. giełdowa spółka MNI zakończyła zyskiem brutto w wysokości 3,96 mln zł, co dało wzrost o 87 proc. w porównaniu do I kwartału 2007 roku. Znacznie gorzej było przychodami. Wyniosły one 43,03 mln zł, ale było to zaledwie 2 proc. więcej niż przed rokiem.

Pierwszy kwartał 200. r. giełdowa spółka MNI zakończyła zyskiem brutto w wysokości 3,96 mln zł, co dało wzrost o 87 proc. w porównaniu do I kwartału 2007 roku. Znacznie gorzej było przychodami. Wyniosły one 43,03 mln zł, ale było to zaledwie 2 proc. więcej niż przed rokiem.
Prezes spółki Piotr Majchrzak tłumaczył to niezbyt fortunnym kontraktem zawartym z „dużym partnerem medialnym”. Wywiązywanie się z niego obciążało MNI, a w ostatecznym w efekcie nie przyniosło zysków, a straty. W końcu został on wypowiedziany, choć druga strona chce wrócić do rozmów o jego ponownym podpisaniu, ale już na korzystniejszych dla MNI warunkach. Dlatego prowadząc negocjacje Piotr Majchrzak nie chciał zdradzić o jaką firmę chodzi.

Jeśli chodzi o plany MNI chce dalej rozwijać telefonię komórkową. Zarówno tę własną, jak i we współpracy z innymi partnerami. Simfonia kierowana jest do stacjonarnych abonentów MNI, przede wszystkim tych, którym kończą się umowy z innymi operatorami mobilnymi. Według Piotra Majchrzaka MNI ma już kilka tysięcy własnych abonentów komórkowych. Jeśli chodzi o współpracę z partnerami to prowadzone są rozmowy na temat tworzenia programów lojalnościowych takich jak Snickers Mobile z firmą Mars Polska. Na ich efekty trzeba jednak zaczekać.

MNI ma obecnie ok. 6. tys. abonentów telefonii stacjonarnej. Oferuje im także dostęp do Internetu (głównie w technologii WiMAX). Firma chce także mocniej zaistnieć w sektorze medialnym i turystycznym.

Operator podtrzymuje swoje prognozy na 200. rok. Na jego koniec chce mieć 225 mln zł przychodów, 65 mln zł zysku operacyjnego przed amortyzacją, oraz 200 tys. użytkowników telefonii komórkowej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.