Przyszłość telewizji oczami Samsunga

Przyszłość telewizji oczami Samsunga17.09.2015 15:09

Podczas tegorocznych targów IFA w Berlinie Samsung Electronics zaprezentował swoją wizję telewizji przyszłości. Wśród wielu interesujących zagadnień, takich jak współpraca z dostawcami treści czy coraz bogatsza oferta telewizorów, jeden temat powracał jako wspólny motyw - telewizory z technologią Internetu rzeczy (ang. Internet of Things - IoT).

Samsung przedstawił swoją strategię zwiększenia atrakcyjności telewizji za sprawą Internetu rzeczy, przy jednoczesnym utrzymaniu swojej mocnej pozycji w kluczowych obszarach, takich jak jakość obrazu. Jest to szczególnie ważne u progu epoki telewizji w rozdzielczości 4. UHD, czy nawet 8K. Firma zaprezentowała koncepcję telewizorów wykorzystujących technologię "internetu rzeczy" w formie historii opowiedzianych za pomocą sześciu prezentacji. W ten sposób pokazano, jak mógłby wyglądać dzień użytkownika tej nowej technologii od wczesnych godzin porannych aż do nocy.

Internet rzeczy - nowa era telewizji

Czego więc można oczekiwać od telewizora przyszłości? Po pierwsze, jego użytkownik tuż po przebudzeniu zobaczy na ekranie poranne wiadomości, prognozę pogody oraz informacje o ruchu drogowym, a także swój plan dnia. Dzięki telewizorowi z technologią IOT będzie mógł podnosić rolety lub włączać oczyszczacz powietrza i klimatyzację za pomocą poleceń głosowych, dopasowując optymalne parametry powietrza.

Kiedy wrócimy z pracy, telewizor i system audio uruchomią się samoczynnie i zaczną odtwarzać ulubioną muzykę. Nawet ustawienia oświetlenia i temperatury będą regulowane automatycznie w celu zapewnienia optymalnych warunków w mieszkaniu.

Firma Samsung proponuje również, by telewizor stał się urządzeniem służącym do komunikacji rodzinnej. Wystarczy, że padnie hasło „Obiad gotowy", a wszystkie znajdujące się w domu telewizory i urządzenia audio zasygnalizują domownikom, że czas udać się do kuchni.

To jednak nie wszystko. Telewizor będzie również odgrywał rolę domowego centrum dowodzenia, pozwalającego sprawdzać stan wszystkich sąsiednich urządzeń, takich jak elektroniczne nianie, pralki czy nawet dzwonek u drzwi. System będzie mógł również zarządzać powiadomieniami, zgłaszając je według stopnia ważności ustalonego na podstawie zwyczajów użytkowników.

Telewizor przyszłości będzie także odpowiedzialny za dobre samopoczucie domowników, rozpoznając oglądane w danym momencie programy i odpowiednio dostosowując warunki panujące w pomieszczeniu do różnych rodzajów treści. Na przykład podczas odtwarzania filmów telewizor przyciemni światło i włączy filmowy tryb odtwarzania dźwięku, tworząc w pokoju warunki projekcji zbliżone do kinowych.

Wreszcie na koniec dnia, po rozpoznaniu polecenia głosowego "Dobranoc", system audio wyłączy światła, opuści rolety i przełączy klimatyzację w tryb zapewniający komfortową temperaturę do snu.

To jeden ze scenariuszy pokazujący, w jaki sposób telewizory przyszłości będą wpływały na nasze życie. Telewizor przestanie być tylko płaskim ekranem do serwowania ulubionego serialu i wiadomości o 19:30.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.