Przeprowadził na swoim synu ciekawy eksperyment

Przeprowadził na swoim synu ciekawy eksperyment11.12.2014 15:06
Źródło zdjęć: © vernieman / flickr.com / CC

Andy Baio przeprowadził bardzo ciekawy i prawdopodobnie bardzo okrutny eksperyment na swoim synu, który zaczynał swoją przygodę z graniem w gry komputerowe od tytułów, o których większość z Was nawet nie słyszała.

Eliot otrzymał swoje pierwsze gry komputerowe w wieku 4 lat. Były to Galaxian (1979), Rally-X (1980), Bosconian (1981), Dig Dug (1982), Pac-Man (1980), Super Pac-Man (1982), Pac-Man Plus (1982) i Pac & Pal (1983). Zaczęło się od gry telewizyjnej "Pac-Man plug-and-play TV game" (na której dostępne były właśnie powyższe tytuły). Część z nich działała również na Atari 2600 - kolejna maszyną, którą Eliot dostał do "zapoznania się". Przez kolejne lata ojciec Eliota raczył go kolejnymi retro-maszynami, na których jego dziecko zmagało się z kolejnymi "oldschoolowymi" produkcjami. W wieku 6 lat, mały stał się na tyle dobry, że potrafił samodzielnie ukończyć każdą retro-grę, która mu się spodobała. W tym The Legend of Zelda, Castlevania (1-3), Duck Tales, Contra, Mega Man (1-6), czy Super Mario Bros (1-3).

Eksperyment zakończył się, kiedy Eliot "doszedł" do produkcji wydanych w roku jego urodzin, czyli w 2004 - nie każdy dziesięciolatek może pochwalić się, że grał w takie gry, jak Shadow of The Collosus, czy Katamari Damacy. Na tym etapie Andy Baio postanowił zakończyć swój eksperyment. Jednak przez 10 lat jego trwania, Eliot wyrobił sobie całkiem wyrafinowany gust, jeśli chodzi o gry wideo. Według ojca, potrafi on docenić gry za coś więcej niż za fotorealistyczną grafikę serwowaną tak chętnie przez większość teraźniejszych produkcji AAA. Eliot lubuje się też w tych "ultratrudnych produkcjach", szczególnie jeśli chodzi o gatunek roguelike z poziomami generowanymi proceduralnie, permanentną śmiercią postaci i beż żadnych save-pointów po drodze. Jedną z jego ulubionych gier jest Spelunky, którą przeszedł miesiąc po ósmych urodzinach.

Oprócz "zwykłego" przejścia (które i tak jest niemożliwym wyczynem dla większości graczy) Spelunky posiada także 15 dodatkowych, generowanych losowo plansz, na których trzeba wykazać się jeszcze większą zręcznością. Na końcu oczywiście czeka boss, który jest jednym z najtrudniejszych przeciwników w całej historii gier wideo. Eliot pokonał go trzy miesiące temu. Twórca Spelunky - Derek Yu stwierdził, że nigdy nie słyszał, żeby ktoś w wieku Eliota tego dokonał.

Po tym wyczynie, zamiast rzucić się na coś w stylu nowego Call of Duty, czy Assasin's Creed, Eliot poprosił ojca, żeby ten kupił mu Nuclear Throne - grę, znaną chyba tylko i wyłącznie z tego, że jest cholernie trudna. Młody Baio przeszedł ją w tydzień.

25 lat historii gier wideo podane w pigułce z pewnością sprawiło, że 10-latek ma o wiele szersze pojęcie o tym medium, niż.... większość graczy na świecie. Ciekawe, czy gry znudzą mu się z wiekiem, czy wręcz przeciwnie....

Cały eksperyment, opisany przez Andy'ego Baio znajdziecie tutaj: https://medium.com/message/playing-with-my-son-e5226ff0a7c3

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Wielka kradzież iPhone'ów i Galaxy Note 3

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.