Prezes PTC podsumowuje 3Q2007 i sytuację rynkową

Prezes PTC podsumowuje 3Q2007 i sytuację rynkową08.11.2007 16:04

O tym, jak jest ciekawie na naszym rynku niech świadczy fakt, że jestem aktualnie najdłużej urzędującym prezesem telekomu komórkowego w Polsce - powiedział na dzisiejszej konferencji prasowej Klaus Hartmann, prezes PTC.

_ Chcemy walczyć o czołowe miejsce, ale nie oznacza to walki za wszelką cenę i mało transparentnego sposobu liczenia kart SIM. Nasi konkurenci też to zauważyli i - tak jak my - zaczęli stawiać na przychody _ - dodał Hartmann.

Na pytanie, czy w tym roku PTC będzie świętowała 13-milionowego klienta, prezes odparł ze śmiechem, że _ jego premia nie zależy od aktywnych kart SIM _.

Prezes pochwalił się wskaźnikiem churn (odejść klientów) na poziomie 0,6% w skali miesiąca, co jego zdaniem jest doskonałym i jednym z najlepszych wyników w Europie. Jego zdaniem świadczy to o tym, że Era ma lojalnych klientów, a są lojalni, bo są zadowoleni z jakości i wachlarza świadczonych usług.

W tej chwili usługi Ery sprzedawane są w 1020 punktach (z tego 117 to salony i sklepy firmowe). Do końca roku ma być ich 1080.

Prezes podsumował 11 lat firmy na polskim rynku. PTC zainwestowała w tym czasie ponad 9 mld zł - 6,8 mld zł w infrastrukturę i 2,3 mld zł na opłaty koncesyjne. Firma zatrudnia 5 tys. osób (o 500 więcej od początku roku), a kolejnych kilkadziesiąt tysięcy to miejsca pracy u poddostawców i podwykonawców PTC.

Hartmann powiedział także, że firma jest gotowa do startu MVNO Polsatu Cyfrowego, ale uchylił się od odpowiedzi na pytanie, czy Polsat Cyfrowy wystartuje jeszcze w tym roku, tak jak zapowiadał to prezes platformy cyfrowej Dominik Libicki. Rozmowy z innymi MVNO trwają. PTC szuka raczej partnerów z ambitniejszymi planami niż tylko oferujących marketing i markę - chętnie "podzieli" się infrastrukturą i liczy na oferowanie przez tego MVNO usług, których sama PTC nie oferuje.

W IV kwartale PTC chce skupić się przede wszystkim na ofercie postpaid oraz na jeszcze większym obniżeniu wskaźnika churn. Prezes zapowiedział też inwestycje w infrastrukturę dodając, że chce, aby kierowana przez niego firma wprowadzała wszystkie nowinki techniczne jako pierwsza w Polsce. To wszystko - oczywiście - nie będzie w oderwaniu od chęci zwiększania przychodów i zysku.

Jens Beker, członek zarządu odpowiedzialny za finanse powiedział, że rosnący przychód na kartę SIM (ARPU) jest głównie wynikiem zwiększania się procentowego udziału klientów postpaid w całkowitej bazie firmy oraz tego, że ludzie rozmawiają coraz dłużej i więcej. Zgodnie z polityką Deutsche Telekom PTC nie podaje ARPU z rozbiciem na prepaid i postpaid, jednak Becker powiedział, że ARPU postpaid jest minimalne mniejsze niż w Centertelu, który takie dane podaje . Jest to jednak niewielka różnica, podkreślił jednak fakt, że ARPU Centertela maleje w czasie, zaś PTC rośnie.

Poniżej prezentujemy wybrane dane.

| Liczba klientów | 3Q06 | 3Q07 |
| --- | --- | --- |
| Prepaid | 7,686 mln | 7,6 mln |
| Postpaid | 4,226 mln | 5,122 mln |
| Razem | 11,912 mln | 12,722 mln |
Aktywacje netto w trzech kolejnych kwartałach tego roku:

| Aktywacje netto | 1Q07 | 2Q07 | 3Q07 |
| --- | --- | --- | --- |
| Prepaid | -69 tys. | -16tys. | -11 tys. |
| Postpaid | 214 tys. | 169 tys. | 208 tys. |
| Razem | 145 tys. | 152 tys. | 196 tys. |
Przychody w trzech kolejnych kwartałach tego roku:

| Przychód | 1Q07 | 2Q07 | 3Q07 |
| --- | --- | --- | --- |
| Od klientów | 1,666 mld zł | 1,775 mld zł | 1,849 mld zł |
| Całkowity | 1,773 mld zł | 1,846 mld zł | 1,919 mld zł |
ARPU w trzech kolejnych kwartałach tego roku:

| Przychód na kartę SIM | 1Q07 | 2Q07 | 3Q07 |
| --- | --- | --- | --- |
| ARPU | 45 zł | 48 zł | 49 zł |
Churn w trzech kolejnych kwartałach tego roku:

| Odejścia klientów (churn) | 1Q07 | 2Q07 | 3Q07 |
| --- | --- | --- | --- |
| Postpaid | 0,5% | 0,6% | 0,7% |
SAC w trzech kolejnych kwartałach tego roku:

| Koszt pozyskania klienta | 1Q07 | 2Q07 | 3Q07 |
| --- | --- | --- | --- |
| SAC | 110 zł | 87 zł | 94 zł |
EBITDA za okres dziewięciu miesięcy tego roku wyniosła 1,882 mld zł (wzrost o 12,8%). Odnotowano też 9,3-procentowy wzrost marży EBITDA, odpowiednio z 31,3% po dziewięciu miesiącach 2006 roku do 34,2% obecnie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.