Pracodawcy coraz częściej wykorzystują media społecznościowe

Pracodawcy coraz częściej wykorzystują media społecznościowe17.11.2014 13:59
Źródło zdjęć: © chip.pl

Firma Jobvite, zajmująca się tworzeniem oprogramowania wspomagającego procesy rekrutacyjne, opublikowała wyniki swojej corocznej ankiety, przeprowadzonej wśród pracodawców. Jej głównym tematem jest wykorzystanie przez nich mediów społecznościowych, a wnioski niezbyt optymistyczne dla tych, którzy takie platformy komunikacji traktują niefrasobliwie.

Okazuje się bowiem, że aż 93 proc. ankietowanych przedstawicieli firm zamierza w najbliższej przyszłości wykorzystać informację z mediów społecznościowych do pozyskiwania nowych pracowników. Zainteresowanie nimi rośnie zresztą z roku na rok, a 51 proc. pytanych przyznało, że zamierza zwiększyć inwestycje w ten sposób rekrutacji. I można by pomyśleć, że to tylko fascynacja nowymi metodami, które dobrze wyglądają na korporacyjnych spotkaniach i podsumowaniach kwartalnych, gdyby nie to, że rekruterzy faktycznie biorą pod uwagę to, co widzą na takich profilach. 55 proc. z nich przyznało, że zdarzyło im się zmienić zdanie na temat potencjalnego kandydata po przejrzeniu jego aktywności na portalu społecznościowym. Przyznają, że dzięki temu mogą poznać przyszłych pracowników lepiej niż tylko z rozmów kwalifikacyjnych czy lektury CV.

Co ciekawe, chociaż odsetek firm wykorzystujących platformy społecznościowe w pozyskiwaniu kandydatów do pracy jest bardzo duży, to zaledwie 18 proc. z nich przyznało, że są w tej dziedzinie ekspertami. Wygląda więc na to, że jak na razie pracodawcy i rekruterzy starają się wykorzystywać możliwości, jakie dają im nowe formy komunikacji, ale robią to nieco po omacku. Tym bardziej więc, niestety, poszukujący prace powinni wykazywać rozsądek w ich wykorzystywaniu.

A w jakich branżach najbardziej zwraca się uwagę na profile społecznościowe kandydatów? Jobvite zaleca szczególną uwagę tym, którzy poszukują pracy w dziedzinach, w których jest największa konkurencja – w tym m.in. IT, marketing czy sprzedaż.

A dlaczego pracodawcy decydują się na używanie mediów społecznościowych w swoich poszukiwaniach? Az 44 proc. z nich uważa, że przekłada się to na lepszą jakość pracowników, a także możliwość szybszego dotarcia do ich większej liczby. 34 proc. zauważa przy tym zmniejszony czas, potrzebny na ich pozyskanie.

Co ciekawe, w podsumowaniu ankiety Jobvite pisze, że zwiększenie zainteresowania platformami społecznościowymi wśród pracodawców wynika przede wszystkim z tego, że jest im coraz trudniej pozyskać wartościowych pracowników. Wykorzystują je więc nie tylko do tego, by lepiej poznać kandydatów, ale też zachęcić potencjalnych pracowników i przekonać ich, że to właśnieta a nie inna firma będzie dobrym krokiem na drodze ich kariery.

Pieśnią przyszłości ciągle pozostaje za to wykorzystanie w rekrutacji technologie mobilne. Wprawdzie 43 proc. rekruterów przyznaje się do używania możliwości, które dają im nowoczesne smartfony, ale jednocześnie aż 59 proc. przyznaje, że ich firmy nie inwestują ani grosza w strony mobilne. Można się jednak spodziewać, że będzie się to w najbliższej przyszłości zmieniać.

_ DG _

Sprzęt elektroniczny w najniższych cenach. Sprawdź oferty!Sprzęt elektroniczny w najniższych cenach. Sprawdź oferty!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.