Pora na inteligentne... koszulki

Pora na inteligentne... koszulki13.05.2014 18:27
Źródło zdjęć: © materiały prasowe

Większości z nas hasło "elektronika ubieralna" kojarzy się ze smartwatchami, napakowanymi elektroniką bransoletkami czy ostatecznie jakimiś pierścionkami. Ale skoro mowa jest o "ubieralności" to ubrania pasują chyba do tego pojęcia najlepiej...

Oczywiście zarówno dla inteligentnych zegarków, jak i dla inteligentnych koszulek znaleźć można mnóstwo fantastycznych marketingowych sformułowań, popierających dane rozwiązanie. Proponuję, żebyśmy ominęli je jednak szerokim łukiem i skupili się na konkretach. A te są następujące.

Koszulki (w różnorakich rozmiarach i konfiguracjach) zaprezentowane przez firmę OMsignal potrafią nie tylko zmierzyć tętno oraz zliczyć różnego rodzaju ruchy (np. kroki) wykonane przez "nosiciela". Dodatkiem, którego do tej pory nie oferował chyba żaden z tego typu inteligentnych gadżetów, jest zliczanie i mierzenie głębokości oddechów, wraz z całym bogactwem wniosków, jakie te informacje ze sobą niosą. Innymi słowy, nie było do tej pory tak wygodnego, a równocześnie tak precyzyjnego przedstawiciela elektroniki ubieralnej, który rzeczywiście może się przydać osobom uprawiającym sport.

Warto jednak zauważyć, że (na szczęście) cała ta mądra elektronika nie jest na stałe zintegrowana z koszulką. Za zarządzanie pomiarami i przesyłanie danych do smartfona (poprzez Bluetooth) odpowiedzialny jest specjalny moduł, który można odczepić przed wrzuceniem inteligentnej koszulki do pralki. Jednorazowe naładowanie starcza przy tym na wykonanie około trzydziestu sesji treningowych.

Wady? Jest jedna, za to poważna. Cena typowego zestawu (koszulka plus moduł) to 199 dolarów, natomiast w ofercie są nawet zestawy za 359 dolarów. Sam "tracking module" kosztuje 119 dolarów, a dodatkowa opaskę na smartfona, do którego przesyłane są dane, można dokupić za 29 dolarów.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Samsung jeszcze mocniej wraca do Tizena!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.