Polskie partie ignorują internautów

Polskie partie ignorują internautów09.09.2011 12:34
Źródło zdjęć: © sxc.hu

Partie polityczne nie przywiązują uwagi do komunikacji z wyborcami za pośrednictwem poczty elektronicznej - wynika z raportu opublikowanego przez Centrum im. Adama Smitha oraz GetResponse. Według badań wiele ugrupowań ignoruje pytania otrzymywane od internautów

Badanie zostało przeprowadzone przez ekspertów email marketingu (forma marketingu bezpośredniego wykorzystująca pocztę elektroniczną jako narzędzie komunikacji) wśród 2. partii politycznych. Przebadane zostały: PO, PiS, SLD, PSL, Ruch Palikota, PJN, UPR, UPR - Kongres Nowej Prawicy, Prawica RP, Samoobrona, LPR, Polska Partia Pracy, Partia Kobiet, Partia Demokratyczna, Partia Regionów, Unia Pracy, Zieloni 2004, SdPl, Stronnictwo Demokratyczne oraz Krajowa Partia Emerytów i Rencistów.

Badanie odbyło się w dwóch etapach. Pierwszy z nich polegał na sprawdzeniu, z jakim komunikatem partie docierają do obywateli za pośrednictwem portali społecznościowych i email marketingu. W drugim skontaktowano się z partiami politycznymi za pomocą maila, przesyłając pytania od potencjalnego wyborcy. Pozwoliło to sprawdzić - jak zaznaczono w raporcie - czy partie odpowiadają na pytania przesłane w ten sposób.

Pytania dotyczące poglądów i działań partii wysłano za pośrednictwem maila do 2. ugrupowań. Odpowiedzi udzieliły tylko 4: Partia Kobiet, Zieloni, UPR - Kongres Nowej Prawicy oraz UPR. Odpowiadano w różnym tempie; Partia Kobiet nadesłała odpowiedź już w dniu wysłania pytania, Unii Polityki Realnej zajęło to 14 dni. W dwóch z czterech przypadków partie ograniczyły się jedynie do krótkich odpowiedzi.

"Żadna z partii rządzących ani żadna z partii mających realne szanse na współrządzenie w ogóle nie odpowiedziała na pytania internauty. O obywateli bardziej dbają partie niezauważane w sondażach" - napisał w raporcie dr Sergiusz Trzeciak, ekspert ds. marketingu politycznego.

"To jest znamienne, że te partie, które się bardziej muszą starać, sięgają po większą ilość środków" - zauważył podczas czwartkowej konferencji prasowej ekspert Centrum im. Adama Smitha Andrzej Piotrowski.

Według raportu połowa z badanych partii politycznych prowadzi działania e-mail marketingowe, 4 z nich odpowiedziały na pytania przesłane mailem. Tylko PiS i Prawica RP wysyłają regularnie newslettery (elektroniczna forma biuletynu), mimo że ich subskrypcję umożliwia internautom połowa z przebadanych ugrupowań. Oprócz tego 13 na 20 partii ma na swojej stronie internetowej przynajmniej jeden link do profilu społecznościowego. "Wyniki nie są optymistyczne, ale przyznam, że nie były dla mnie zaskakujące" - podkreślił Maciej Ossowski z GetResponse.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.